بدن روزانه به چه میزان کالری نیاز دارد؟

یسکافه: بدن ما برای سالم ماندن، به مقدار ثابتی غذا نیاز دارد. همه عملکردها در بدن به مواد مغذی مثل ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و چربی ها که غذاها برای ما فراهم می کنند، بستگی دارد. این مواد مغذی باید همگی بخشی از رژیم غذایی روزانه ما را تشکیل دهند تا مطمئن شویم سیستم ایمنی می تواند با میکروارگانیسم ها مبارزه کند و سایر سیستم های بدن، در سطح سلولی، کار خویش را به درستی انجام می دهند. یکی از مشکلاتی که خیلی از مردم با آن روبه رو هستند این است که نمی دانند روزانه چه میزان غذا باید مصرف کنند.
به گزارش یسکافه به نقل از رد اوربیت، علاوه بر شمردن میزان کالری، چیزهای مهم دیگری هم هست که باید در رژیم غذایی درنظر گرفته شود. فاکتورهای زیادی باید با هم در تعادل باشند؛ جنس، وزن و هدف شما از مدیریت وزن و همینطور سطح فعالیت شما همگی نقش مهمی در تعیین میزان کالری دریافتی دارند. بیایید ببینیم چگونه می توانید مقدار مناسب کالری روزانه را تعیین کنید و برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، چه فاکتورهای دیگری را باید مد نظر قرار دهید.
توصیه های کلی برای جذب کالری روزانه
مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده و به صورت کلی پیشنهادات ذیل در این زمینه مطرح شده اند:
به زنان پیشنهاد می گردد روزانه از رژیم غذایی استفاده کنند که حاوی ۲۰۰۰ کالری انرژی باشد
به مردان هم سفارش می گردد روزانه از رژیم غذایی استفاده کنند که حدودا حاوی ۲۵۰۰ کالری انرژی باشد.
مردان در مقایسه با زنان، معمولا ساختار بدنی بزرگ تری دارند و بنابراین به آن ها سفارش می گردد کالری بیشتری دریافت کنند. با این حال فاکتورهای بسیاری هم وجود دارد که می توانند این بایدها و نبایدها را تغییر دهند.
بعنوان مثال، فرد چاقی که تلاش دارد وزن بکاهد، باید انرژی دریافتی روزانه خویش را ۵۰۰ کالری کم کند تا ظرف یک هفته نیم کیلوگرم وزن بکاهد. با این حال، این روش تضمینی برای کاهش وزن نیست. زیرا اگر میزان کالری دریافتی شما از میزان انرژی که مصرف می کنید بیشتر باشد، وزن اضافه می کنید. وقتی حالت معکوس صدق کند، دچار کاهش وزن می شوید.
از جانب دیگر وقتی فردی با دنبال کردن یک برنامه بدنی سخت، آغاز به افزایش توده ماهیچه ای می کند، باید میزان کالری روزانه خویش را افزایش دهد.
تمرین های بدنی شدید مصرف انرژی را می افزایند و این به آن مفهوم است که بین میزان کالری دریافتی و انرژی مصرفی شما، شکافی به وجود می آید. اگر این فرد دریافت کالری روزانه خویش را افزایش ندهد، به جای افزایش وزن به شکل توده ماهیچه ای، وزن از دست می دهد.
فاکتورهای مهم دیگری که باید در نظر بگیرید
بیشتر افراد- بخصوص اگر بخواهند لاغر شوند- نگران مقدار کالری هستند که هر روز مصرف می کنند. هرچند توجه به جذب میزان کالری روزانه ضروری می باشد، اما چه برای کاهش وزن و چه برای حفظ یک وزن سالم، دیگر فاکتورها را هم باید در نظر داشت.
ارزش غذایی موادی که مصرف می کنید یکی از این فاکتورهاست. یک پاکت شیرینی که ۲۰۰ کالری به بدن شما انرژی می رساند کاملا متفاوت می باشد با یک بشقاب سبزیجات که آن هم ۲۰۰ کالری انرژی دارد. شیرینی ها هیچ ماده مغذی حیاتی را به بدن شما نمی رسانند، در حالیکه سبزیجات مواد معدنی، ویتامین ها، آمینواسیدها و حتی چربی های سالم مورد نیاز بدن را تامین می کنند.
ازاین رو در مقایسه با شکر و افزودنی های مصنوعی که در شیرینی ها به کار می روند، ارزش غذایی بالاتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.