ساخت دستگاه کمکی پمپاژ خون برای بیماران قلبی

یسکافه: پژوهشگران کشور دستگاه کمکی برای پمپاژ خون را عرضه کردند که به قول آن ها این دستگاه قابل حمل است و از آن می توان در امدادرسانی استفاده نمود.

مرتضی خاقانی مجری طرح در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، “پمپ خون کوچک و قابل حمل” را عنوان دستگاه طراحی شده دانست و اظهار داشت: در بعضی از نارسایی های قلبی که قلب قابلیت خون رسانی به سایر ارگان های بدن را نداشته باشد، نیاز به دستگاهی است تا این عملکرد قلب را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه پمپ خون می تواند در این زمینه موثر باشد، تصریح کرد: در این طرح پمپی را طراحی کردیم که می تواند شبیه قلب انسان، خون را پمپاژ کند و همینطور اتصال دستگاه به بدن بسیار تسهیل شده است.

خاقانی اندازه کوچک این پمپ را از مزایای این سیستم عنوان نمود و خاطرنشان کرد: این امر باعث می گردد که از این پمپ برای امدادرسانی به مصدومینی که قلب آنها دچار صدمه شده تا زمان انتقال آنها به بیمارستان استفاده گردد.

مجری طرح با اشاره به نحوه کاربرد آن در بدن، اظهار نمود: این دستگاه با اتصال به دو رگ اصلی بدن می تواند باعث گردش خون در بدن شود.

خاقانی با اشاره به اینکه این دستگاه با انواع خون همخوانی دارد، اضافه کرد: از این رو این دستگاه می تواند بعنوان قلب مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

این محقق، تمام قطعات این پمپ را مکانیکی و دارای طول عمر بالا دانست و اظهار داشت: این پمپ برای همه سنین قابل استفاده می باشد.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.