رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد جزئیات خدمات درمانی هلال احمر در حج ۹۷، راه اندازی بیمارستان ایرانی در مکه

یسکافه: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تشریح تمهیدات درمانی و پزشکی در حج امسال اظهار داشت: علاوه بر استفاده از خدمات بیمارستانی سعودی در مکه و مدینه، درمانگاه های شبانه روزی و مطب های هشت ساعته هم برای عرضه خدمات پزشکی به زائران دایر می گردد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی مرعشی در همایش تیم های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در حج ۹۷ اظهار نمود: سال ها قبل خدمات پزشکی به صورت پزشک کاروان عرضه می شد و یک پزشک مسئول خدمت رسانی به یک کاروان بود که در تمام فرآیند حج همراه آنها بود. در کنار این مساله ما دو مرکز بیمارستانی هم در مکه و مدینه داشتیم، اما به علت طولانی بودن صف انتظار زائران و امکان برنامه ریزی بهتر درمانی با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته است تا از خدمات درمانی سعودی هم استفاده گردد و همینطور با این کار ظرفیت هایی برای اعزام بیشتر حجاج تولید شود.
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: از همین رو در بیمارستان در مدینه بیمارستان نداریم و سه درمانگاه شبانه روزی در سه نقطه محل اسکان زائران دائر است. همینطور مطب هشت ساعته در مدینه به زائران خدمت رسانی می کند. در کنار آن ما از خدمات بستری در بیمارستان های مدینه استفاده می نماییم. همینطور در درمانگاه های ما پزشکان متخصص هم حضور دارند.
وی با اشاره به امکانات درمانی در مکه مکرمه اظهار نمود: امسال در مکه بیمارستان داریم و علاوه بر آن پنج درمانگاه شبانه روزی و هشت مطب هم فعالیت خواهند کرد و تلاش شده با عنایت به تجربیات گذشته خدمات به شکل مناسب تری عرضه شود.
مرعشی همینطور با اشاره به ایجاد تسهیلاتی برای پزشکانی که در حج حضور پیدا می کنند، افزود: تمهیداتی اندیشیده شده تا ۷۰ درصد از همکاران مان در رفت و برگشت که البته اولویت ما به جهت خستگی همکاران، برگشت است، بتوانند در ایستگاه های پروازی خودشان باشند.
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همینطور به امکان دسترسی آنلاین و آفلاین به پرونده پزشکی حجاج امسال اشاره نمود و اظهار داشت: همه ما باید به این مورد واقف باشیم که در درجه اول عرضه خدمات درمانی مناسب با روحیه بالا، تعامل زیاد و ایثارگری به حجاج است.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.