محققان کانادایی می گویند؛ مصرف اندازه نمک باعث افزایش ریسک بیماری قلبی نمی گردد

یسکافه: محققان عنوان می کنند مصرف نمک به میزان متوسط همراه با وعده های غذایی برای سلامت مضر نمی باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، نمک ماده ای مهم برای تمامی غذاها در سراسر دنیاست که طعم خوبی به غذاها می دهد. اما غالبا مصرف نمک به خاطر اضافه وزن، افزایش ریسک فشارخون بالا، اسیدی شدن و غیره منع می گردد.
مطالعه اخیر محققان دانشگاه اونتاریو کانادا نشان داده است نباید بیش از حد از مصرف نمک پرهیز کرد. میزان کم سدیم منجر به افزایش ریسک بیماری های قلبی و سکته نمی گردد.
این مطالعه با ۹۴ هزار شرکت کننده از سراسر دنیا انجام شده است. نتایج نشان داد در مورد اغلب افرادی که نمک مصرف می کردند ریسک بیماری های قلبی افزایش نیافت، مگر در مورد کسانی که بیش از ۵ گرم نمک در روز مصرف می کردند.
پنج گرم نمک در روز معادل دو و نیم قاشق چایخوری نمک است. از اینرو افرادی که بیش از این مقدار نمک در روز مصرف می کنند باید در انتظار بیماری قلبی باشند.
محققان تاکید می کنند با افزایش مصرف روزانه میوه و سبزیجات، محصولات لبنی، سیب زمینی و سایر مواد خوراکی سرشار از پتاسیم می توان تاثیرات منفی نمک را کاهش داد.
«اندرو منته»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگرچه سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی، مصرف کمتر از ۲ گرم نمک در روز را سفارش می کند اما شواهد علمی نشان داده است افرادی که این میزان نمک مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که نمک مصرف نمی کنند از سلامت بهتری برخوردار می باشند.»

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.