نکته سلامت؛ مواد خوراکی سرشار از اسید فولیک را بشناسیم

یسکافه: متخصصان سفارش می کنند به منظور پیشگیری از کمبود اسید فولیک، روزانه حداقل ۴۰۰ mcg از این ویتامین استفاده گردد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، فولات یک ویتامین محلول در آب است که دارای عملکردهای بسیار مهمی در بدن است. فولات با نام های ویتامین B۹ یا اسیدفولیک هم شناخته می شود. باعث رشد مناسب جنین و کاهش ریسک نقایص هنگام تولد می گردد و همینطور از تقسیم سلولی سالم در بدن حفاظت می کند.
فولات یا اسید فولیک به طورطبیعی در خیلی از مواد خوراکی غنی شده یافت می شوند. در ادامه به برخی مواد خوراکی حاوی مقادیر بالا اسید فولیک اشاره شده است:
مارچوبه
مارچوبه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعددی همچون فولات است. همینطور سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی هم است. مارچوبه منبع عالی فیبر سالم برای قلب است.
حبوبات
حبوبات شامل لوبیا، عدس و نخود منبع عالی فولات یا اسید فولیک هستند. حبوبات منبع غنی فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان ها و همینطور ریزمغذی های مهمی نظیر منیزیم، پتاسیم و آهن است.
تخم مرغ
به منظور افزایش میزان مصرف برخی مواد مغذی ضروری، اسید فولیک را در رژیم غذایی تان بگنجانید. تخم مرغ سرشار از سلنیوم، پروتئین، ریبوفلاوین و ویتامین B۱۲ است. مصرف چند وعده تخم مرغ در هفته، راه ساده ای برای افزایش مصرف اسیدفولیک است. همینطور تخم مرغ حاوی دو آنتی اکسیدان موسوم به لوتئین و زاکسنتین است که به کاهش ریسک اختلالات چشمی کمک می نماید.
سبزیجات پربرگ سبز تیره
سبزیجاتی نظیر اسفناج و کلم کم کالری و سرشار از خیلی از ویتامین ها و مواد معدنی اساسی نظیر اسیدفولیک هستند. سبزیجات برگدار همینطور مملو از فیبر و ویتامین های K و A هستند. آنها به کاهش التهاب، کاهش خطر سرطان و همینطور تقویت فرایند کاهش وزن کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.