پیش بینی شمار قربانیان سرطان در سال ۲۰۱۸

یسکافه: سرطان امروزه به یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر انسان ها تبدیل گشته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نتایج آخرین تحقیقات آژانس بین المللی مطالعات سرطان نشان داده است در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به علت مبتلا شدن به این بیماری جان خویش را از دست خواهند داد. این سازمان همینطور تخمین زده است که تعداد موارد جدید مبتلا شدن به سرطان به ۱۸.۱ میلیون مورد برسد.
این مرکز تحقیقاتی و پژوهشی همینطور می گوید در سال ۲۰۱۲ و به صورت تخمینی هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر اثر مبتلا شدن به بیماری سرطان جان خویش را از دست دادند. این در شرایطی است که موارد جدید مبتلا شدن به این بیماری ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد بوده است.
طبق اعلام این مرکز پژوهشی، رشد جمعیت، پیری و همینطور توسعه اجتماعی و اقتصادی از عواملی هستند که میزان مبتلا شدن به سرطان را افزایش داده اند.

کابوس سرطان در جای جای جهان
هیچ منطقه ای در این کره خاکی از رشد قارچ گونه سرطان در امان نیست و این کابوس هر روز نقاط بیشتری را در چهار گوشه جهان در بر می گیرد. اما آسیا اصلی ترین محل مبتلا شدن به سرطان به حساب می آید. حدود ۵۷ درصد از سرطان های کل جهان که به مرگ می انجامند در قاره کهن مشاهده می شوند. همینطور چیزی حدود نیمی از کل موارد مبتلا شدن به سرطان هم در قاره آسیا روی می دهد.
قاره اروپا با اینکه تنها ۹ درصد جمعیت جهان را به خود مختص کرده است، اما سهمی ۲۰ درصدی در آمار مرگ و میر بر اثر مبتلا شدن به سرطان دارد. همینطور ۲۳ درصد از موارد جدید مبتلا شدن به این بیماری در قاره سبز ظهور می کند.
پس از آسیا و اروپا، آمریکا در جایگاه سوم قرار دارد. قاره ای که ۱۴ درصد از سرطان های منتهی به مرگ در آن دیده می گردد.

انواع سرطان در سال ۲۰۱۸
تخمین ها از آن حکایت می کند که سرطان ریه در سال ۲۰۱۸ مرگبارترین نوع این بیماری باشد. تخمین زده می گردد که سرطان ریه طی سال جاری جان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از بیماران مبتلا به سرطان را خواهد گرفت. پس از ریه، روده، معده، کبد و البته پستان چهار ضلع دیگر از پنج ضلعی سرطان های رایجِ کشنده را تشکیل می دهند. این پنج عضو از بدن، بیش از سایر بخش های بدن به علت مبتلا شدن به سرطان جان افراد را در سال ۲۰۱۸ در سطح جهان خواهند گرفت.
به گزارش یورونیوز، کریستوفر ویلد، مدیر کل این موسسه در مورد جزئیات این گزارش می گوید: برای مقابله با افزایش اخطار دهنده مبتلا شدن به سرطان، پیشگیری نقش کلیدی ایفا می کند و فراهم کردن زمینه ها برای آموزش در جهت پیشگیری از این بیماری ضروری به نظر می آید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.