عرضه خدمات سلامت روان به زائرین اربعین حسینی

یسکافه: معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اظهار داشت: عرضه خدمات سلامت روان به زائرین اربعین حسینی توسط تیم های سلامت روان در راه کاروان های زیارتی، موکب ها و مراکز بهداشتی درمانی انجام می گردد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، علی اسدی اضافه کرد: احساس نگرانی و ترس از گم شدن، جدا شدن و جاماندن از کاروان ها، خستگی جسمی، وجود بیماری های جسمی و فشارهای روانی ناشی از شلوغی و عوامل محیطی و فشارهای روانی ناشی از این شرایط می تواند منجر به افزایش استرس و اضطراب در زائرین شود.
وی اظهار داشت: دراین میان زنان، کودکان و سالمندان امکان دارد در شرایط فوق، عوارض روانی بیشتری را تجربه کنند که عرضه خدمات سلامت روان به موقع به آنها از اولویت های دفتر سلامت روان معاونت بهداشت است.
اسدی اضافه کرد: از این رو با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده توسط دفتر سلامت روان، سازمان اورژانس کشور و دانشگاه های علوم پزشکی مرتبط در مرزها، تیم های سلامت روان در مناطق مرزی مستقر شدند و با عرضه آموزش های روانشناختی و خدمات سلامت روان به زائران کمک می کنند.
بنابر اعلام وبدا، وی اظهار داشت: به زائرین سفارش می شود؛ در صورتی که هر یک از علائم شامل نگرانی، استرس، دلشوره و ترس از گم شدن یا جا ماندن از کاروان ها، شوکه شدن، کاهش اشتها، بی خوابی یا بد خوابی و تپش قلب را در خود مشاهده نمودند، به نخستین پایگاه بهداشتی مستقر در مناطق مرزی رجوع کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.