چرا بیماری غیرواگیر می گیریم؟

به گزارش یسکافه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است، خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده نشان داده که با رعایت تغذیه مناسب تا ۸۰ درصد دیابت، ۵۰ درصد بیماری های قلبی- عروقی و ۳۰ تا ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، فرزام بیدارپور درجلسه هماهنگی نهمین پویش ملی تغذیه سالم که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار نمود: هدف از برگزاری و اجرای پویش، بیماری های غیرواگیر است چون که مهم ترین علت مرگ و میر در کشور به حساب می آید به صورتی که ۸۲ درصد بار بیماری ها در ایران به بیماری های غیرواگیر اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است، خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده نشان داده که با رعایت تغذیه مناسب تا ۸۰ درصد موارد دیابت، ۵۰ درصد بیماری های قلبی عروقی و ۴۰-۳۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در کاهش بروز بیماری های غیرواگیر ترویج فرهنگ تغذیه سالم می باشد، اظهار داشت: در این راستا دفتر بهبود تغذیه جامعه، در جهت ارتقاء سواد تغذیه ای جامعه، هر ساله مبادرت به برگزاری پویش ملی آموزش همگانی تغذیه در سراسر کشور برگزار می نماید.
بیدارپور بیان کرد: امسال همچون سنوات گذشته نهمین پویش ملی تغذیه سالم با تاکید بر شعار ” از امروز با تغذیه سالم برای فردایی با سلامتی شروع نماییم از تاریخ ۲۰ دی تا ۳۰ دی ماه با همکاری تمام ارگان ها برگزار می گردد.
وی تصریح کرد: در استان کردستان با اهدافی همچون ارتقاء آگاهی، نگرش و عملکرد مردم جامعه درمورد کاهش مصرف قند، نمک و چربی، افزایش آگاهی سیاستگذاران و مسئولان در رابطه با سلامت تغذیه ای جامعه، برگزار می شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.