سرپرست وزارت بهداشت: اینقدر پزشکان را مورد هجمه قرار ندهید، فرار مالیاتی مختص یک قشر نیست

یسکافه: سرپرست وزارت بهداشت درباره مباحث مطرح شده در زمینه شفافیت مالیاتی پزشکان، اظهار داشت: خواهشم این است که این قدر جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار ندهند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس مدیران کل بیمه سلامت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شفافیت درآمد پزشکان، اظهار داشت: خواهشم این است که یک قشر مرجع به نام “پزشکان” را آن قدر مورد هجمه قرار ندهند.

وی اضافه کرد: عدم شفافیت در پرداخت مالیات برای همه اقشار وجود دارد. حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شفاف سازی و بالا بردن درآمدهای دولت ابتدا ذهنیت را به سمت همکاران طبیب ما سوق داده اند. در حالیکه ما طبیبان خدمتگذاری که در شرایط سخت خدمت نمایش می کنند، کم نداریم. بدین سبب باید به سمت شفافیت نظام مالیاتی و پیشگیری از فرار مالیاتی حرکت نماییم، اما این مساله فقط مختص یک قشر نیست و فقط یک قشر خطاکار نداریم.

سرپرست وزارت بهداشت در ادامه صحبت های خود، اشاره کرد: باید به سراغ جلوگیری از فرار مالیاتی و پیشگیری از قاچاق رویم، آن هم برای همه اقشار جامعه و همه صنوف.

وی همین طور اظهار داشت: ما حتما با همکاران مان در سازمان نظام پزشکی و انجمن ها بحث پرداخت مالیات و فرار مالیاتی را دنبال می نماییم و پزشکانی که امکان دارد فرار مالیاتی داشته و یا به حقوق مردم تجاوز کنند، در خود سیستم و توسط پزشکان با آنها برخورد می شود.

سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال ایسنا درباره رقم شش هزار و ۷۰۰ میلیاردی که در زمینه فرار مالیاتی پزشکان مطرح شده، اظهار داشت: اصلا چنین رقمی را تایید نمی کنم.

وی در ادامه صحبت هایش اضافه کرد: یکی از اهداف دولت آقای روحانی پوشش بیمه همگانی و ارتقای نظام سلامت بود و پوشش بیمه همگانی در امتداد همین سیاست در کنار طرح تحول سلامت دنبال شد. حال برای این که این طرح بتواند در یک ریل منطقی قرار گیرد، نیاز بود مقدماتی مانند پزشک خانواده، نظام ارجاع، پرونده نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت شکل بگیرد، اما در این زمینه مقداری عقب مانده ایم. اما بحث پوشش بیمه همگانی را با سرعت بالاتری پیش برده ایم و منطقی هزینه نکردن در بعضی از بخش ها موجب شد که در یکسری قسمت ها عقب بمانیم.

نمکی همین طور افزود: در سال های گذشته در سازمان برنامه و بودجه برنامه های مفصلی را تدوین کردیم و راهکارهایی را اندیشیدیم. بعنوان مثال در یک اقدام کسری هایی که وزارت بهداشت داشت با ۸هزار میلیارد تومان جبران کردیم و در سال پس از آن هم منابع را به صورت ۱۰۰ درصدی افزایش دادیم و کوشیدیم فاصله منابع و مصارف و عقب ماندگی ها جبران شود. امسال هم اهتمام می نماییم با تخصیص درست منابع و پولی که از محل صندوق هزینه می شود، بدهی های بیمه سلامت را کاهش دهیم.

سرپرست وزارت بهداشت اشاره کرد: همه ما چه در بیمه سلامت و چه در وزارت بهداشت و چه سایر بیمه ها باید برای استقرار زیر ساخت هایی مثل پزشک خانواده، نظام ارجاع و… با کمک هم اقدام کنیم؛ چونکه اگر این کار را انجام ندهیم هر چقدر در این حوزه پول بریزیم، باز هم پر نمی گردد و این روالی است که در کشورهای صنعتی دنبال شده است.

نمکی درانتها همین طور اظهار داشت: ما فهرست داروهای تحت پوشش بیمه را به گونه ای بازبینی می نماییم که واقعا تولید داخل اولویت اول مان باشد و بیمه بتواند به سمت خرید راهبردی برود، اما در هیچ یک از این تصمیمات نباید محرومان و دردمندان مغفول بمانند و اهتمام خواهیم کرد بیشترین خدمات را به محرومان نمایش دهیم.

خبرنگار: مژگان زینلی پور/دبیر خبر: زهرا روزبروزی

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.