کشف و توقیف استنت های قلبی غیر استاندارد

به گزارش یسکافه مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، اظهار داشت: به همت کارشناسان تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و دستگاه قضائی، استنت های قلبی غیر استاندارد و قاچاق به ارزش یک میلیون یورو در گمرک فرودگاه امام (ره) پیش از ترخیص و ورود به بازار کشف و ضبط شد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، تداوم و تشدید نظارت ها بر فرآیند واردات و ترخیص و ایمنی و سلامت کالاهای سلامت همچون تجهیزات و ملزومات پزشکی موضوعی است که در هفته های اخیر مورد تاکید سرپرست وزارت بهداشت بوده است.
در این رابطه دکتر رضا مسائلی، مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از توقیف تجهیزات پزشکی غیر استاندارد وارداتی با ارز دولتی اطلاع داد و اظهار داشت: به دنبال بازدیدهای مستمر و ادواری کارشناسان تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و همکاری دادسرای جرایم پزشکی، محموله مورد نظر کشف و شخص متخلف دستگیر و تجهیزات پزشکی غیر استاندارد توقیف شد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات و بررسی های کارشناسی انجام شده، شرکت مذکور در زمینه تهیه و توزیع تجهیزات غیرمجاز استنت قلبی اقدام نموده که بعد از بررسی اسناد و مدارک این شرکت، مشخص شد که یک میلیون یورو بابت این محموله غیراستاندارد پرداخت کرده است.
مسائلی تصریح کرد: در معیت پلیس آگاهی و با حضور در فرودگاه امام (ره)، کالاها پیش از اینکه در بازار توزیع شوند، در گمرک توقیف شد.
مدیر کل تجهیزات پزشکی با اشاره به اینکه شرکت متخلف سابق بر این هم در زمینه قاچاق، گران فروشی و اظهارات خلاف واقع، تخلفاتی را مرتکب شده است، اضافه کرد: با هماهنگی بانک مرکزی و بانک عامل، ضمانت هایی که بابت ارز از شرکت متخلف گرفته شده است با هدف پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال به اجرا گذاشته خواهد شد.
به گزارش وبدا، وی تصریح کرد: کلیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی مکلفند تمامی تجهیزاتی که با ارز دولتی وارد کرده اند در سامانه توزیع تجهیزات پزشکی وارد نمایند و برابر دستورالعمل های ابلاغی نسبت به توزیع اقدام نمایند و مادامی که کالا در سامانه اطلاعاتش درج نشود، شرکت بدهی اش به دولت تسویه نخواهد شد.
دکتر مسائلی در انتها از مدیران فنی شرکت های تولید کننده، تأمین کننده و توزیع کننده تجهیزات پزشکی خواست، بر فرآیند عرضه و توزیع تجهیزات نظارت مستمر و جدی داشته باشند چون که هرگونه اهمال در این خصوص باعث تهدید سلامت جامعه و اختلال در نظام خدمت رسانی و سلامت کشور می شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.