یافته محقق ایرانی دانشگاه آمریکایی؛ افزایش خطر سکته در زنان یائسه

به گزارش یسکافه نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است مصرف نوشابه های رژیمی با بالا رفتن خطر سکته در میان زنان بعد از سن یائسگی مرتبط می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، تحقیقات نشان داده است در مقایسه با زنانی که کمتر از یک دفعه در هفته نوشابه رژیمی مصرف می کنند یا اصلا نوشابه مصرف نمی کنند، زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته نوشابه رژیمی مصرف می کنند ۲۳ درصد بیشتر با ریسک سکته، ۳۱ درصد بیشتر با ریسک سکته ایسکمیک و ۲۹ درصد بیشتر با ریسک مبتلاشدن به بیماری قلبی روبرو هستند.
بعلاوه ریسک مرگ در آنها به هر دلیلی ۱۶ درصد بیشتر است. همین طور یافته ها نشان داده است ریسک سکته در زنان فاقد بیماری قلبی یا دیابت بیشتر از دو برابر خواهد بود.
«یاسمین موسی وار رحمانی»، استادیار دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین آمریکا، در این باره می گوید: «تحقیق ما و سایر مطالعات مشاهده ای نشان می دهند که مصرف نوشابه های رژیمی بی ضرر نیستند و مصرف زیاد آنها با ریسک بالاتر بروز سکته و بیماری قلبی مرتبط می باشد.»
در این مطالعه، ۸۱، ۷۱۴ زن ۵۰ تا ۷۹ سال مورد بررسی قرار گرفتند. از آنجائیکه نتایج این مطالعه مربوط به زنان سپس سن یائسگی است، در مورد مردان یا زنان جوان تر قابل تعمیم نیست.محققان تاکید می کنند آب بهترین نوشیدنی و بهترین گزینه برای نوشابه های فاقد کالری است.
 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.