، بررسی جزئیات بودجه ۹۸، کلیه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی شدند

به گزارش یسکافه نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ملزم به استفاده از پایانه های فروشگاهی از شروع سال ۹۸ کردند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت بامداد امروز (چهارشنبه) بند الحاقی یک به تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی نموده و آنرا به تصویب رساندند.
برپایه این بند کلیه صاحبان حرفه ومشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود مکلف اند در قالب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۴ /۱۲/ ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از آغاز سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.
در جریان بررسی این بند مهرداد لاهوتی پیشنهاد حذف این بند را داد و در این راستا بیان کرد: جامعه پزشکان از سایر مشاغل در جامعه جدا نیستند متاسفانه امسال جوی بوجود آمده که این جامعه در حال تخلف هستند. در صدا و سیما و رسانه ها به گونه ای این جامعه را نشان می دهند که در حال فرار مالیاتی هستند. که این واقعیت ندارد.
ایشان در ادامه اظهار نمود: فرار مالیاتی در هر صنفی وجود دارد. چگونه سازمان امور مالیاتی می تواند با قدرت از یک فعال مالیات را وصول کند اما در جامعه پزشکان نمی تواند مالیات را بگیرد این مشکل سازمان امور مالیاتی است نه جامعه پزشکان.
وی ادامه داد: ما امروز در کشور ۳۰ تا ۴۰ هزار فرار مالیاتی داریم و چشم خویش را به روی آنها بسته و الان به سراغ جامعه پزشکان رفته ایم. این هجمه که به جامعه پزشکان وارد شد غلط است.
در ادامه یحیی کمالی پور در مخالفت با حذف این بند بیان کرد: ما در این بند به دنبال ایجاد شفافیت هستیم. آنچه که مهم می باشد با استفاده از پایانه های فروشگاهی شفافیت افزایش می یابد.
وی ادامه داد: در نهایت هدف ما از این بند ایجاد شفافیت است و توهینی به جامعه پزشکان نمی کند.
در ادامه نمایندگان بند الحاقی ۲ تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸ را بررسی نموده و آنرا به تصویب رساندند.
به باعث این بند کلیه مراکز درمانی شامل دولتی خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، غیردولتی، نیروهای مسلح، خیریه ها و شرکتهای دولتی مکلف اند ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان را که به باعث دریافت وجه و صورت حساب های ارسالی به بیمه ها و یا نقدا از سوی بیمار پرداخت می شود بعنوان علی الحساب مالیات کسر کند و به نام پزشک مربوطه تا آخر ماه پس از حصول مبلغ صورت حساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نماید.
مالیات علی الحساب این بند شامل کلیه پرداخت ها که بعنوان درآمد حقوقی مطابق بند الف این تبصره مشمول کسر مالیات می گردد، نخواهد بود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.