وزیر بهداشت اعلام کرد ۱۹ کشته و ۱۰۵ مصدوم در سیل شیراز

یسکافه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود که سیل شیراز ۱۹ کشته و ۱۰۵ مصدوم برجای گذاشته که سپس مداوای تعداد زیادی از مصدومین هم اینک ۲۸ نفر در مراکز درمانی شیراز تحت درمان قرار دارند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سعید نمکی در ستاد بحران استان با اشاره به آمادگی مجموعه درمانی در چارچوب یک ستاد در وزارت بهداشت از ۲۵ اسفندماه ۹۷، بیان کرد: انتظار این تعداد تلفات از حادثه سیل شیراز نداشتیم.
وی اضافه کرد: از ۱۹ قربانی سیل بر طبق گزارش پزشکی قانونی تابحال ۱۴ نفر شناسایی شده اند.
دکتر بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز باز در ادامه این جلسه با اشاره به استقرار کمپ اورژانس در لحظات ابتدایی وقوع حادثه، عنوان کرد: ۱۰۵ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند که هم اکنون ۲۸ نفر از آنها بستری شده و مابقی سرپایی مداوا شدند.
بهادر با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای آبگیری بیمارستان ها انجام شده است، افزود: تعداد آمبولانس ها از ۳۴ به ۵۵ دستگاه افزایش یافته است.
وی با اشاره به اعلام آگهی به همه بیمارستان های فارس، عنوان کرد: پمپ های کف کش و تمهیدات لازم باز اندیشیده شده است و تمام مدیران و رؤسای بیمارستان ها به حالت آماده باش قرار گرفته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درانتها اظهار نمود که هم اکنون هیچ کمبود دارویی وجود ندارد.
خودداری از ترددهای غیر ضروری

در ادامه این جلسه، عنایت الله رحیمی، استاندار فارس باز با نمایش گزارشی از اقدامات انجام شده، اظهار نمود: ما تا روز چهارشنبه بارندگی خواهیم داشت و از مردم درخواست داریم، در این مدت از تردد غیرضروری اجتناب کنند.
وی اضافه کرد: تیم های ۱۴گانه ای تشکیل شده که هر کدام وظایف خاصی در برای کمک به سیل زدگان خواهند داشت.

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.