در بهار غذاهایی با طبع سرد بخورید

به گزارش یسکافه در فصل بهار باید به تلطیف غذا پرداخت و تلطیف کردن غذا به مفهوم مصرف غذاهایی که خون را رقیق می کنند یا مصرف کمتر غذا نیست.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نکته قابل اهمیت این است که غذاهایی که خون رقیق در بدن تولید می کنند، اغلب طبع گرم دارند و مصرف غذاهای با طبع گرم در این فصل مناسب نمی باشد، بلکه باید غذاهای غلیظ و با طبع سرد مصرف شود تا هیجان و رقت اخلاط و مواد را تعدیل کند.

گرسنگی سبب تحریک بیشتر اخلاط می شود. پس کم کردن مقدار غذا هم در بهار صحیح نیست. ازاین رو باید خوراکی هایی مثل میوه ها و سبزیجات بیشتر خورده شود که هر چند از لحاظ مقدار زیاد است اما کالری کمی دارند.

در واقع با مصرف مقدار زیاد غذا با ارزش غذایی و کالری کم، باید دستگاه گوارش را فریب داد و سرگرم کرد تا خیال کند که غذای زیادی مصرف شده ولی در واقع مواد زیادی وارد عروق نشود و به هیجان اخلاط و مواد نیفزاید.

بنابر اعلام پایگاه جامع آموزش و فرهنگسازی سلامت وزارت بهداشت، ازاین رو باید به طبیعت فرصت داد که مواد اضافه را آماده کرده و از بدن دفع کند. مصرف خوراکی های لطیف مثل گوشت پرندگان و تخم مرغ آب پز عسلی و نوشیدن شربت های خنک مثل شربت غوره، انار و سکنجبین در این فصل سفارش می شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.