مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت: شیوع بیماری واگیر در مناطق سیل زده نداریم، شامپوی ضدشپش به میزان کافی تامین است

یسکافه: مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا اصرار کرد که هیچ گونه شیوع بیماری واگیر در مناطق سیل زده مشاهده نشده و مراقبت ها به صورت مستمر و فعال در حال انجام می باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر محمداسماعیل مطلق در جلسه کمیته بیماری های مرکز بهداشت خوزستان گفت: با عنایت به وقوع سیل در استان خوزستان و ضرورت مراقبت از وقوع هر گونه بیماری، تمامی نیروهای سلامت در حالت آماده باش هستند.
وی ادامه داد: تابحال هیچ گونه بیماری واگیر در مناطق سیل زده مشاهده نشده و تمامی مراقبت ها بصورت مستمر و فعال در حال انجام می باشد.
وی افزود: در مورد سایر بیماری ها به منظور شناسایی به هنگام و کنترل بیماری های واگیر، نظام مراقبتی به نام نظام مراقبت سندرمیک وجود دارد که هم اکنون در تمام اردوگاه ها و محل های اسکان سیل زدگان در حال اجراست.
وی ادامه داد: در تمام طول سال انتظار بروز شپش خصوصاً در محیط های تجمعی وجود دارد و پزشکان و کارشناسان بهداشتی تیم های سلامت کار غربالگری، شناسایی و درمان را انجام می دهند.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، او در آخر اظهار داشت: به هیچ عنوان در مناطق سیل زده و اردوگاه ها هیچ گونه گسترشی از این بیماری رخ نداده است و در این مناطق و اردوگاه ها دارو و شامپوی ضد شپش به اندازه کافی وجود دارد و اساسا همه موارد شناسایی و درمان می شوند. لازم به توضیح است از لحاظ تامین دارو هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.
گفتنی است جلسه کمیته بیماری های مرکز بهداشت خوزستان با حضور دکتر محمد اسماعیل مطلق – مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا، دکتر حسینی زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و معاونین و مدیران گروه های فنی و اجرایی مرکز بهداشت خوزستان انجام شد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.