مددجویان کمیته امداد برای دریافت بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان بازگشت کنند

یسکافه: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه از سه روز قبل صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد شروع شده است، اظهار داشت: از مددجویان خواهشمندیم برای دریافت دفترچه هایشان، به دفاتر پیشخوان دولت بازگشت کنند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، طاهر موهبتی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اشاره به صدور دفترچه بیمه برای ممدجویان کمیته امداد، اظهار نمود: مددجویان کمیته امداد قبل از این دارای کارت بیمه کمیته امداد بودند و از نشان دار شدن رنج می بردند و با کمک مهندس فتاح، این مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و این اتفاق در امتداد تجمیع بیمه ها صورت گرفت.
مددجویان کمیته امداد به دفاتر پیشخوان دولت بازگشت کنندوی افزود: از سه روز قبل صدور دفترچه بیمه مددجویان کمیته امداد شروع شده است و از مددجویان خواهشمندیم به دفاتر پیشخوان دولت بازگشت کنند.
آغاز پوشش بیمه ای مراقبت در منزل برای ۲ بیماریموهبتی با اشاره به اینکه پوشش بیمه ای مراقبت در منزل ۲ بیماری شروع شده است، اظهار داشت: مهم تر از مدیریت هزینه، اثر آرامبخش آن است؛ چونکه بیماران از برکات خانواده بهره مند می شوند و در شش استان تهران، همدان، گیلان، اردبیل و کرمان و یزد این طرح اجرایی شده است.
وی افزود: ظرف ۲ ماه آینده نتیجه این طرح را بررسی می نماییم و در مرحله اول بیماران بستری در آی سی یو و بیماران نارسایی قلبی در گروه هدف قرار گرفته اند و در مرحله بعدی زردی نوزادان، سکته مغزی و سرطان تحت پوشش بیمه ای خدمات مراقبت در منزل قرار می گیرند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: دستورالعمل های لازم ابلاغ گردیده و ما در بخشنامه ها مشخص می نماییم که بیماران چه تعداد روز می توانند از خدمات مراقبت در منزل از پوشش بیمه ای استفاده کنند و تغییر رفتار مردم و پذیرش این امر از طرف مردم کمی دشوار بوده و نیازمند فرهنگ سازی است.
سرانجام نسخه نویسی الکترونیکموهبتی اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی قرار بود تا ۳۱ تیر ماه به نتیجه برسد و ما این کار را آغاز نموده ایم و این بحث را در یک شهر از هر ۳۱ استان دنبال می نماییم و رویکرد ما پایلوت استانی بود.
وی اضافه کرد: در بیمارستان های دولتی رسیدگی الکترونیکی را در دستور کار قرار دادیم و در تمام بیمارستان های یزد رسیدگی به پرونده ها به صورت الکترونیک انجام می شود و در ۶۰۵ بیمارستان استحقاق سنجی صورت می گیرد.
اقدامات بیمه سلامت در سالی که گذشتوی در ادامه به نمایش گزارش هایی از سال ۹۷ پرداخت و اظهار داشت: یکی از کارهایی که صورت گرفت ایجاد معاونت آی تی و سپس آن راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ بود که یک نقطه قوت بزرگ برای ما به حساب می آید؛ چونکه سبب ارتباط بی واسطه ما با مردم بود و توانستیم از این طریق از مشکلاتی که امکان دارد سازمان با آن روبه رو باشد، باخبر شویم.
موهبتی در ادامه اظهار داشت: دیگر اقدام مثبت ما چاپ سالنامه آماری بود که طی دو سال متوالی ۹۵ و ۹۶ چاپ نشده بود. همین طور پایگاه بیمه شدگان درمان به نتیجه رسید که این طرح در شش ماه ابتدایی امسال به نتیجه خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در بحث رفع همپوشانی های بیمه ای، چهار میلیون فایل به ما ارسال شد که حدود دو میلیون از این فایل ها رفع همپوشانی شده است. امیدواریم با تشکیل پایگاه ها ظرف شش ماه آینده، رفع همپوشانی های جدید صورت گیرد.
موهبتی افزود: روزانه ۴۵ هزار نسخه با رقمی حدود ۱۰ میلیارد تومان در حال کنترل است. در همین کنترل نسخه نویسی ها شرط صحیح نسخه نویسی و کنترل مباحثی مانند سی تی اسکن، ام آر آی و… در حال انجام می باشد.
وی با اشاره به توسعه و تقویت بیمه ایرانیان، اضافه کرد: در سال قبل همین طور برای نخستین بار خرید خدمت در چهارچوب بودجه صورت گرفت.
وی اضافه کرد: یکی از اشکالات جدی در بیمه سلامت، بیمه افراد مجهول الهویه بود که با بیمه نوزادان آغاز به کار کردیم و توانستیم آنرا گسترش دهیم.
موهبتی اضافه کرد: کاهش بدهی های ما تا آذر ماه اتفاق مثبتی بود که انجام شد و مانیتورینگ هزینه ها به صورت هفتگی در حال اجرا می باشد.
وی درانتها با تاکید بر ضرورت انتقاد پذیری اظهار داشت: ما باید در بحث تکریم ارباب رجوع به خصوص در دفاتر پیشخوان دولت را جدی تر دنبال نماییم. مردم باید این حق را داشته باشند که از حقوق خود باخبر باشند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.