دعوت از داروخانه ها برای پیوستن به بسیج ملی کنترل فشار خون

یسکافه: سازمان غذا و دارو، از تمامی داروخانه های کشور برای پیوستن به «بسیج ملی کنترل فشار خون»، دعوت کرد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بیماری پرفشاری خون نخستین عامل خطر مرگ و میر در جهان و ایران است. سالانه ۱۰.۴ میلیون نفر به سبب بالا بودن فشارخون بالا در جهان می میرند و ۲۱۸ میلیون سال ناتوانی و مرگ زودرس DALY) ناشی از آن به جا می ماند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام نمود که برای کنترل این بزرگترین عامل خطر مرگ و ناتوانی مردم، به دستور مقام عالی وزارت «بسیج ملی کنترل فشار خون» از روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ مصادف با روز جهانی فشار خون در کشور آغاز خواهد شد و ساختار شورای راهبردی و ساختار اجرایی این بسیج ملی در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر تعیین شده است:
هدف بسیج: پیشگیری، شناخت و کنترل فشار خون بالا
گستره اجراء: کل کشور در مناطق شهری و روستایی
گروه هدف: همه افراد بالای ۳۰ سال، خانم های حامله و بیماران کلیوی
محل در نظر گرفته شده و در دسترس برای بازگشت افراد: خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت، کلینیک های وابسته به بیمارستان ها، داروخانه ها، محل های تجمعی مانند محل برگزاری نماز جمعه، کارگاه ها و کارخانجات، ادارات دولتی با تعداد زیاد پرسنل و…
تفاوت با موارد مشابه: ثبت برخط الکترونیک نتایج سنجش فشار خون و سایر موارد در نظر گرفته شده در بسیج و امکان رصد روند انجام کار در نقاط مختلف، اصلاح مشکلات موجود و امکان پایش برخط پروسه طراحی شده.
در این بسیج ملی کلیه گروه های پزشکی نقش خواهند داشت و بدیهی است همکاری داروخانه ها در بسیج ملی کنترل فشارخون با توکل بر پروردگار باری تعالی و کمک یکایک شما معرف نقش بی بدیل داروسازان در تیم سلامت خواهد بود.
بدین وسیله از کلیه داروخانه هایی که داوطلب شرکت در این بسیج ملی هستند، دعوت می شود با عنایت به محدودیت زمانی تا حداکثر شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت ماه حضور خودرا در این بسیج ملی به معاونت غذا و داروی دانشگاه مربوطه اعلام کنند.
لازم به ذکر است، حضور داوطلبانه در این بسیج ملی ۱۰۰ امتیاز ازرشیابی برای داروخانه در برخواهد داشت.
انتظار می رود داروخانه های داوطلب فضای مناسب جهت اجرای طرح را در داروخانه فراهم آورند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.