۷۰ درصد بیماران سرموقع در مطب ویزیت نمی شوند

یسکافه: معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در نظام سلامت فقرا و محرومین باید در اولویت درمان باشند برای اینکه فقرا ولی نعمت ما هستند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان که عصر روز گذشته برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف تمام نظام های سلامت، پوشش همگانی سلامت است، اضافه کرد: در این هدف گیری مقرر شده که ایران در سال ۱۴۰۴ به پوشش همگانی سلامت برسد و همه مردم بدون هیچ تبعیضی تمام خدمات سلامت مورد نیاز را ازجمله ارتقا سلامت، پیشگیری، درمان، توانبخشی، تسکین تمام مراحل زندگی و مرگ راحت بدون تبعیض و سختی مالی را دریافت نمایند.
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: مکعب سلامت بااین سوالات که چه تعداد از مردم تحت پوشش سلامت قرار دارند؟ خدمات ضرروری سلامت را تحت پوشش قرار دارند؟ و چقدر از پرداختی مردم را کاهش دادین؟ را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه بر طبق امار جهانی ایران در سطح جهانی در پوشش خدمات وضعیت خوبی دارد، عنوان کرد: همچنان در حمایت مالی از مردم ضعیف بوده و از متوسط جهانی کمتر هستیم و تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم.
وی اشاره کرد: در تحقیقات به عمل امده ۷۰ درصد از کسانی که به مطب ها بازگشت می کنند، سرموقع ویزیت نمی شوند و این بی احترامی به حقوق بیماران است.
حریرچی عنوان کرد: در بسیاری از مواقع پزشکان حتی با بیماران ارتباط چشمی برقرار نمی کنند و برای یاداوری یک بیمار تنها با شماره تخت یا نوع بیماری وی را می شناسد که این امر شایسته ای نیست. وی اشاره کرد: افزایش تعداد تخت بیمارستان ها و اعضای هیئت علمی مهم می باشد ولی تشخیص بیماری افراد در کوتاهترین زمان ممکن و کم هزینه ترین مقدار مهمتر است.
معاون وزیر بهداشت اشاره کرد: خیلی ناراحت کننده است که از همدان بیمار بیرون رود و برای درمان به شهرهای دیگر بازگشت کند، برای اینکه وقتی شما از پاکستان دانشجو می پذیرید پس باید نیروهای خوبی را تربیت کنید.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.