نامه وزیر بهداشت به وزیر مراقبت های بهداشتی جمهوری قزاقستان

یسکافه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرو دیدارهای اخیر با وزیر مراقبت های بهداشتی جمهوری قزاقستان در نامه ای، ضمن ابراز امیدواری بر توسعه و تحکیم روابط دو کشور در عرصه های مختلف سلامت، بر اجرایی کردن مناسبات دو جانبه و ارتقای سطح سلامت دو ملت، تاکید نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، در نامه دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر بیرتانف آمده است:
«جناب آقای دکتر بیرتانف

وزیر محترم مراقبت های بهداشتی جمهوری قزاقستان

با ابلاغ تعارفات صمیمانه، بدینوسیله مراتب خرسندی خود را از دیدارهای اخیری که با جنابعالی در ایران و سوییس داشته ام ابراز می نمایم. بدون شک، اجرایی نمودن موارد توافق با جنابعالی به منظور توسعه و تحکیم تعاملات در حوزه های مختلف، نه تنها ارتقادهنده بیشتر از پیش سطح سلامت دو ملت ایران و قزاقستان خواهد بود، بلکه دستاوردهای ماندگاری را نیز برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.

پیرو مذاکرات اخیر، امیدوارم هرچه سریع تر پیشنهادات اجرایی مدیران ذی ربط جنابعالی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را در امتداد توسعه بیشتر از پیش همکاریهای مشترک در حوزه صنایع پزشکی دریافت نماییم.

بعنوان دو کشور پیشرو در عرصه بهداشت عمومی، به منظور تسهیم تجربیات در حوزه مراقبت های اولیه بهداشتی و پوشش همگانی سلامت، خصوصاً در قالب برنامه های نهاد جهانی مراقبت های اولیه بهداشتی که در آستانه راه اندازی خواهد شد، فرصت های همکاری مناسبی برقرار است.

در حوزه ارائه خدمات درمانی پیشرفته، پیشنهاد می کنم، جهت تنظیم و نظارت بر اجرای برنامه های همکاری، نسبت به معرفی دو دانشگاه علوم پزشکی از طرف دو کشور اقدام گردد.

بدیهی است، توسعه و تحکیم همکاریهای مشترک در حوزه پژوهش و آموزش علوم پزشکی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در این راستا در گام نخست، از معرفی یک نفر متخصص از طرف شما جهت طی دوره های آموزشی بخش جراحی پیوند عضو در ایران استقبال می نمایم.

در پایان، ضمن آرزوی موفقیت در اجرایی نمودن مناسبات دو جانبه و ارتقای سطح سلامت دو ملت، امیدوارم با حمایت های جنابعالی شاهد توسعه و تحکیم قابل تقدیر روابط دو کشور در عرصه های مختلف سلامت باشیم.»

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.