نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داد دیابت، فشار خون بالا و آسم پیامد ناامنی غذایی

به گزارش یسکافه ناامنی غذایی در بزرگسالان و جوانان خطر مبتلا شدن به دیابت، فشار خون بالا و آسم را زیاد می کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، پارادوکس ناامنی غذایی در کشورهای ثروتمند، ارتباط آن با افزایش وزن است. حالا، نتایج مطالعه انجام شده در آمریکا نشان داده است جوانان در این کشور که از ناامنی غذایی رنج می برند نه تنها گرفتار چاقی هستند بلکه بیشتر در معرض مبتلا شدن به بیماری های در رابطه با شاخص توده بدنی بالا و همینطور بیماری انسدادی مجرای تنفسی همچون آسم قرار دارند.
در این مطالعه بررسی هایی روی ۱۵ هزار جوان انجام گرفت. محققان مشاهده نمودند که ۱۶۴۷ نفر از آنان گرفتار ناامنی غذایی هستند بگونه ای که مواد غذایی مناسب و کافی برای رفع نیازهای تغذیه ای خویش را دریافت نمی کنند.
به گفته محققان احتمال چاقی در افرادی که ناامنی غذایی دارند نسبت به افراد دیگر هفت درصد بیشتر است. همینطور با بررسی میزان احتمال مبتلا شدن به دیابت مشخص شد در افراد گروه اول میزان مبتلا شدن به دیابت حدود دو برابر بیشتر بوده است.
علاوه بر این، در افرادی که از امنیت غذایی برخوردار نیستند احتمال مبتلا شدن به فشار خون بالا ۱۶ درصد بوده این درحالیست که در گروه دیگر این رقم ۱۱ درصد بوده است.
محققان همینطور اظهار داشتند: استرس مزمن ناشی از ناامنی غذایی به مقاومت انسولین، چاقی و فشار خون بالا کمک می نماید. استرس می تواند سیستم عصبی-غدد درون ریز را فعال و ترشح گلوکوکورتیکوئید را تحریک کرده که در نهایت متابولیسم را تغییر می دهد و به افزایش چربی انباشت شده منجر می شود.
به گزارش مدیکال اکسپرس، همینطور استرس در بروز بیماری آسم و دیگر بیماری های انسدادی مجرای تنفسی همچون برونشیت مزمن نقش دارد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.