نکته سلامت؛ با اسیدهای چرب امگا۳ و فواید آن آشنا شوید

به گزارش یسکافه اسیدهای چرب امگا۳ از عناصر ضروری هستند که بدن خودش قادر به تولید آن نیست.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، ماهی، مواد خوراکی گیاهی و مکمل ها از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا۳ بشمار می آیند.
برای افرادی که سابقه بیماری قلبی ندارند، مصرف دو وعده ماهی در هفته برای تامین اسیدچرب امگا۳ سفارش می شود. مطالعات نشان می دهد اسیدهای چرب امگا۳ به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کنند.
با این حال محققان تاکید می کنند در مصرف این اسیدهای چرب زیاده روی نکنید. مصرف سه گرم یا بیشتر اسیدهای چرب امگا۳ در روز می تواند تاثیرات منفی بر سلامت داشته باشد.
تحقیقات در مورد تأثیر اسیدهای چرب امگا ۳ تهیه شده از روغن ماهی، کاهش فشار خون و تری گلیسیرید را نشان داده است. شواهدی هم در مورد تأثیر اسیدهای چرب امگا ۳ بر آرتریت روماتوئید وجود دارد. مطالعات گذشته هم نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری های قلبی را کاهش دهند.
درباره اسیدهای چرب امگا ۳ و تاثیرات آنها بر سایر بیماری ها هم تحقیقاتی انجام گرفته است. این بیماری ها شامل آسم، سرطان، افسردگی، پسوریازیس، بیماری های التهابی روده همچون بیماری کرون و کولیت روده، بیش فعالی و آلزایمر هستند. هرچند برخی از این تحقیقات نویدبخش هستند، اما هنوز برای نتیجه گیری درباره تأثیر اسیدهای چرب امگا ۳ برروی بیماری های ذکر شده زود بوده و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.