با حضور معاون علمی رییس جمهور صورت گرفت رونمایی از نسل جدید فرآورده های پروبیوتیک های دارویی در پارک فناوری پردیس

یسکافه: پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به بومی سازی نسل جدید فرآورده های پروبیوتیک دارویی شدند که طی برگزاری مراسمی از این فرآورده ها رونمایی گردید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، “فومن لاکت تو پلاس”، “پایلوشات”، “لاکتوگام” و “رژی لاکت تو پلاس”؛ چهار فرآورده پروبیوتیک نسل جدید دارویی هستند که امروز رونمایی شدند.

پروبیوتیک ها نسل جدید سلول هایی هستند که قابلیت اتصال به سلول های خاصی از بدن را دارند. پایلوشات از داروهای ردیف پایلوپس برای کاهش جمعیت هلیکوباکتریپلوری در جوامع با شیوع بالا مورد استفاده قرار می گیرد. ژری لاکت تو پلاس نیز ویژه سالمندان تولید شده است.
سحر بهمنی، مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در مراسم رونمایی از محصولات پروبیوتیک، تولید محصولات دارویی پروبیوتیک را از زمینه های تحقیقاتی این شرکت نام برد و تصریح کرد: این محصولات جزو فرآورده های دارویی به شمار می روند.
وی فرآورده های پروبیوتیک را فرآورده هایی دانست که بیشتر از ۱۰ سال به بازار و سیستم سلامت کشور وارد شده اند و اظهار نمود: پروبیوتیک ها سلامت بخش بدن انسان است؛ بدین جهت این فرآورده ها می توانند برای بیماری های مربوط به دستگاه گوارش، مخاط دهان، دستگاه تنفس فوقانی، زخم معده در بزرگسالان و کودکان و غیره مورد استفاده قرار گیرند.
بهمنی از بومی سازی فرآورده های پروبیوتیک در این شرکت آگاهی داد و تصریح کرد: هم اکنون نمونه های موجود در کشور از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ اما ما توانستیم آنها را در این شرکت به تولید برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه پروبیوتیک ها علاوه بر سیستم گوارشی در درمان بیماری های نقص ایمنی و آلرژیک موثر هستند، افزود: از این فرآورده ها در پیش گیری از خیلی از بیماری ها استفاده می شود؛ بر این اساس بومی سازی فرآورده های پروبیوتیک می تواند صرفه جویی زیادی در حوزه سلامت به همراه داشته باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، این شرکت دانش بنیان بعد از موفقیت در تولید محصولات پروبیوتیک و گسترش تنوع این محصولات، می خواهد برای کاهش وابستگی و کمک به افزایش خودکفایی وارد عرصه تولید ترکیبات دارویی جدید برای بیماری های خاص، مزمن و صعب العلاج شود.
ماده مؤثره آهن ایپوزمال، داروی ضد قارچ سیستمیک آمفوتریسین لیپوزومال، استارترهای لبنی و سنتز و تولید فرمولاسیون بعضی از فرآورده های دارویی ضد سرطان و فرآورده های نقص ایمنی همچون محصولات دانش بنیان این شرکت به حساب می آید.
یکی دیگر از بخش های این شرکت با بهره گیری از راهکارهای واحد تحقیق و توسعه و استفاده از تجهیزات به روز آزمایشگاهی بیشتر از ۲۰ نوع محصول را مطابق استانداردهای ملی و بین المللی تولید می کند. تولید مواد اولیه دارویی، بومی سازی سویه های مورد استفاده از محصولات گوناگون پروبیوتیک مناسب برای تمام سنین نوزادی تا سالمندی، تولید داروهای خاص و مکمل های غیر پروبیوتیک و همین طور داروی زخم پای دیابتی همچون این محصولات است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.