مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور: هر هفته یک بیمارستان کشور گرفتار حادثه می شود

به گزارش یسکافه ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار داشت: مطالعات نشان می دهد، هر هفته یک بیمارستان کشور گرفتار حادثه همچون آتش سوزی می شود.

محمد کریمی نیا در همایش پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این مطلب اظهار نمود: نزدیک به ۶۰۰ ماده شیمیایی در بیمارستان های کشور وجود خارجی دارند، که این موارد باید شناسایی و به آنها توجه گردد.

وی با اشاره به دیگر تهدیدهای طبیعی و عامدانه در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: بعنوان مثال قوانین سلامت کشور بیشتر از نیم قرن است که تدوین شده و نخستین قانون در مورد حسابداری در دهه ۳۰ نوشته شده و هنوز معتبر است.

وی اشاره کرد: در حوزه زیرساختی نیز ۲۵ استان در حادثه سیل اخیر تحت تاثیر قرار گرفته و یکهزار واحد درمانی لطمه دیده و ۱۰۰ خانه بهداشت یک طبقه نیز در حادثه زلزله سرپل ذهاب تخریب شدند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا کریمی نیا با تاکید بر ایجاد تاب آوری در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: بعنوان مثال، برق کشور ما به شدت مورد تهدید حملات دشمن است. آیا زیرساخت های ما برای قطع برق آمادگی دارند؟.

وی با اشاره به تهدیدهای پرتویی بعنوان یکی از محورهای پدافند غیر عامل بیان کرد: نیروگاه ارمنستان در حوزه پرتویی می تواند آذربایجان شرقی را هم تهدید کند.

وی متذکر شد: با عنایت به افزایش تنوع تهدیدات، پدافند غیر عامل یکی از بحث های بسیار مهمی است که بر دفاع غیرمسلحانه تاکید دارد.

وی اشاره کرد: توأم شدن خطر تهدید و لطمه پذیری موجب اختلال لطمه و از کار افتادن یا نابودی یک سیستم می شود که در پدافند غیرعامل نیز مورد توجه است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.