محققان می گویند؛ فواید چای سبز در جلوگیری از سرطان و دیابت

به گزارش یسکافه چای سبز دارای فواید بیشماری است و مصرف روزانه آن می تواند برای سلامت مفید باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، چای سبز عموما به منظور کاهش وزن استفاده می شود. اما با وجود آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در آن، چای سبز تاثیرات قوی ای بر بدن دارد و باعث بهبود عملکرد مغز، کاهش ریسک مبتلا شدن به سرطان، تقویت متابولیسم و سلامت بهتر دندان ها می شود.
آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به مراتب بیشتر از سبزیجات پهن برگ و توت فرنگی است، از اینرو منبع خوبی از این ماده مغذی به حساب می آید. آنتی اکسیدان ها با کاهش ریسک بیماری قلبی از راه تنظیم فشارخون بالا مرتبط هستند.
در ادامه به بعضی از مهم ترین خواص چای سبز اشاره می شود.
کاهش احتمال مبتلا شدن به سرطان
آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز دارای توانایی کاهش ریسک برخی انواع سرطان ها هستند. مطالعات مشاهده ای نشان داده است خانمهایی که چای سبز می نوشند ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر با خطر مبتلا شدن به سرطان سینه روبرو هستند. همینطور مطالعه ای دیگر نشان داده است مردانی که چای سبز می نوشند ۴۸ درصد کمتر با احتمال مبتلا شدن به سرطان پروستات مواجهند.
عملکرد شناختی بهتر مغز
کافئین موجود در چای سبز بعنوان یک محرک عمل می کند که باعث بهبود ابعاد گوناگون عملکرد مغز همچون بهبود خلق و خو، هوشیاری، زمان واکنش و حافظه می شود.
کاهش ریسک مبتلا شدن به آلزایمر و زوال عقل
مطالعات گوناگون بر روی مدلهای حیوانی نشان داده اند که ترکیبات کاتچین موجود در چای سبز می تواند تاثیرات محافظتی بر نورون ها داشته و ریسک آلزایمر و بیماری پارکینسون را کم کند. از اینرو چای سبز بر عملکرد مغز در کوتاه مدت و حفاظت از مغز در سنین پیری تأثیر دارد.
ریسک کمتر مبتلا شدن به عفونت و سلامت بهتر دندان ها
برخی مطالعات نشان داده اند که چای سبز می تواند باکتری ها را کشته و از ویروس های نظیر آنفلونزا ممانعت کرده و در نتیجه خطر مبتلا شدن به عفونت ها را کم کند. همینطور برخی مطالعات نشان می دهند کاتچین های موجود در چای سبز مانع از رشد Streptococcus، باکتری مسئول پلاک، کرم خوردگی و پوسیدگی دندان ها می شود. همینطور چای سبز باعث کاهش بوی بد دهان می شود.
کاهش احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع۲
مطالعات زیادی نشان داده اند که چای سبز می تواند باعث بهبود حساسیت انسولین و کاهش میزان قندخون شود. مطالعات محققان ژاپنی نشان داده است نوشیدن منظم چای سبز احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع۲ را تا ۴۲ درصد می کاهد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.