قرص های رژیمی عامل بروز اختلالات غذایی در زنان

یسکافه: نتایج یک بررسی نشان میدهد مصرف قرص های رژیمی و ملین ها خطر مبتلاشدن به اختلالات غذایی را بیشتر می کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: زنان و دختران جوانی که برای کنترل وزن از قرص های رژیمی و ملین ها مصرف می کنند بیشتر در معرض مبتلاشدن به اختلالات غذایی هستند.
پژوهشگران آمریکایی به بررسی اطلاعات بیشتر از ۱۰ هزار زن و دختر جوان ۱۴ تا ۳۶ ساله در فاصله سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ پرداختند.
این پژوهشگران برمبنای مشاهدات خود اظهار داشتند: در بین افرادی که به اختلالات غذایی گرفتار نبودند مصرف قرص های رژیمی سبب شد ۱.۸ درصد از آنان در مدت یک تا سه سال به این عارضه مبتلا شوند در صورتیکه این رقم در افرادی که این قرص ها را دریافت نکرده بودند یک درصد بوده است.
بگفته پژوهشگران آمریکایی همین طور ۴.۲ درصد از افرادی که برای کنترل وزن از ملین ها مصرف می کنند به اختلال غذایی گرفتار شدند در صورتیکه این رقم در افراد دیگر ۰.۸ درصد بوده است.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پژوهشگران با اشاره به اینکه مصرف قرص های رژیمی و ملین ها به منظور کنترل وزن می تواند ترکیبی مضر برای بدن باشد، اظهار داشتند: در این بررسی به دنبال این بودیم که مشخص شود آیا این محصولات می توانند به اختلالات غذایی منجر شوند که با عنایت به نتایج بررسی هایمان پاسخ این سوال مثبت بود.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.