عابدی: بیماری آنفلوآنزا تحت کنترل است

به گزارش یسکافه یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که «بیماری آنفلوآنزا تحت کنترل است»، اظهار داشت: هم اکنون واکسن و داروی آنفلوآنزا بیشتر از نیاز در داروخانه ها موجود است ولی عده ای با فضاسازی به دنبال سودجویی هستند تا این داروهای ارزان قیمت را در بازار سیاه بفروشند.
حیدرعلی عابدی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای کنترل بیماری آنفلوآنزا اظهار نمود: طبق گزارشات مسؤلان وزارت بهداشت به اندازه کافی دارو و واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها موجود است و حتی بیشتر از نیاز وجود دارد. در این بین عده ای با بزرگنمایی و ایجاد شایعات و هراس در میان مردم بازار سیاه راه انداختند تا همین داروی ارزان قیمت را به فروش برسانند.
وی با بیان این که «طبق گزارشات تابحال حدود ۸۲ نفر به علت بیماری آنفلوآنزا فوت شده اند»، اظهار داشت: فوتی ها بیشتر از قشر صدمه پذیر بودند که اگر واکسن زده بودند مشکل برای آنها پیش نمی آمد. از سوی دیگر امسال حجم بستری ها دو سه برابر گذشته بوده برای احتیاط بیماران مبتلا به سرما خوردگی را بستری می کردند که پس از آزمایش های تکمیلی معلوم می شد آنها مبتلا نیستند. اگر کسی کمتر از سه روز بستری، مرخص شود یعنی مبتلا به آنفلوآنزا نبوده است و افرادی که بیشتر از سه روز بستری شدند مشکوک به مبتلا شدن هستند.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همینطور اظهار نمود: طبق آمار داده شده میزان مبتلا شدن به بیماری آنفلوآنزا امسال بیشتر از سال قبل نبود بلکه احتیاط ها بیشتر شده است. هم اکنون بیماری تحت کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد فقط باید سفارش ها و آموزش های وزارت بهداشت را جدی گرفت. مهم ترین آن پیشگیری از تماس با افراد آلوده، شستن مرتب دست ها و نزدیک نشدن به بیماران مبتلا به ویروس آنفلوآنزا است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.