آتل و اسپلینت ارتوپدی هوشمند پژوهشگران کشور ثبت بین المللی شد

یسکافه: پژوهشگران پارک علم و فناوری گلستان موفق به ثبت بین المللی اختراع خود با عنوان ˮآتل و اسپلینت ارتوپدی هوشمندˮ شدند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مشتاق ایری، مدیرعامل شرکت عضو مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به اینکه این اختراع به شماره WO 2019/224844 ثبت اختراع بین المللی (PCT) شده است، اظهار داشت: “آتل و اسپلینت ارتوپدی هوشمند” سیستم هوشمند پزشکی است که برای ثابت نگه داشتن اندام های لطمه دیده همچون شکستگی استخوان های دست و پا استفاده می شود.
این سیستم به وسیله پایه های مگنتی متحرک خود قابلیت تنظیم خودکار حجم آتل نسبت به حجم اندام لطمه دیده را به وجود آورده تا فشار محیطی (کانتر فورس) وارد بر اندام قابل کنترل باشد و عوارض گچ های فایبرگلاس همچون کبودی، سوزن سوزن شدن و خصوصاً سندروم کمپارتمان را برطرف کند و عملکرد خوبی برای بهبود اسپرین و استرین عضلات داشته باشد؛ این اسپیلینت ارتوپدی با قابلیت ماساژ ویبره موجب بهبود جریان خون و تخلیه اسپاسم عضلات می شود.
همین طور این سیستم به وسیله یک صفحه نمایشگر لمسی امکان تنظیمات فشار، دما و تایم ماساژ ویبره به صورت دستی را فراهم نموده و همین طور با کمک یک نرم افزار قابل نصب بر روی سیستم عامل های اندروید و ios امکان کنترل ازراه دور پارامترهای تحت کنترل را فراهم می آورد.
این آتل و اسپلینت در دو حالت نرم (soft) و سخت (hard) طراحی شده که جنس بیرونی نمونه “سخت” از پلی کربنات سخت تقویت شده با نانولوله های کربن و نمونه “نرم” از روکش چرم و پارچه نئوپرن بوده و در قسمت داخلی هر دوی آن مموری فوم یا فوم فیسکوز الاستیک تعبیه شده است.
از مهم ترین مزایای دیگر این اختراع می توان به قابلیت تنظیم خودکار دمای داخل آتل و اسپلینت، قابلیت تنظیم خودکار زاویه های متفاوت با یک آتل، قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری، قابلیت استفاده چندباره و قابلیت آگهی در هنگام برخورد با موانع اشاره نمود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.