وزیر بهداشت: برخی خودخواهی و انحصارطلبی را جایگزین منافع نظام می کنند

به گزارش یسکافه ایسنا/همدان وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز بیشترین وحدت را بین مجموعه های دانشگاهی داریم اما سیاست زدگی آفت نظام شده که در بعضی موارد حتی حاضریم خودخواهی و انحصارطلبی را جایگزین منافع نظام نماییم.
دکتر سعید نمکی سه شنبه ۲۶ آذر در مراسم نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه در همدان، سخن خودرا با شعر «من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم» شروع کرد و اظهار داشت: صحبت کردن در این مجالس و در مورد شخصیتی چون شهید مفتح در توان من نیست. او تأثیرگذاری بسیاری در تحول اسلامی داشت و این سرزمین الگوی توسعه تمدن و
بازگشت به تاریخ و تکوین تمدن اسلامی را نشان داده است گرچه در زمان بنی امیه تأثیرات چندانی نداشت اما در زمان بنی عباس تحولات گستره ای در در زمینه توسعه معماری در کاخ خلفای بنی عباس شکل گرفت و زبان عربی که زبان دانش روز در بیت الحکمه بغداد بود، توسعه یافت.
وی با اشاره به اینکه امروز این سرزمین وسعتی برای بردن نام بزرگان دین و فرهنگ شده که یکی از این بزرگان بوعلی سیناست که در سرزمین خود غریب است اما در دیگر کشورها نام و اثر نیک از او به وسعت یاد می شود، اظهار نمود: او طی ۵۸ سال زندگی اثرگذار خود در فقه، فلسفه و حکمت نظیر ندارد و در نوجوانی او را فقیه می شناختند. در نوجوانی ادیب و طبیب و هنرمند بود و تکرار وی در تاریخ زیر سوال است. اینجا سرزمین بوعلی است و او عاشق علی و دوده پیامبر بود.
نمکی تصریح کرد: بااینکه قضاوت های متفاوتی درباره شخصیت او صورت می گیرد و مردمان همدان باید واکاوی در شخصیت او داشته باشند. شهید مفتح نیز از دیگر عالمان بزرگ این استان و اولین پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود. افرادی مثل شهید مفتح و بهشتی آیتی بودند که فکر بلند و روح بلند و زبان صادق داشتند.
وی افزود: امروز بیشترین وحدت را بین مجموعه های دانشگاهی داریم اما سیاست زدگی آفت نظام شده که در بعضی موارد حتی حاضریم خودخواهی و انحصار طلبی را جایگزین منافع نظام نماییم. تمام دشمنان ما امروز در براندازی جمهوری اسلامی وحدت کرده اند بااینکه بطور قطع راه به جایی نمی برند اما در بین خود به سمت گسست و نفاق می رویم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در درون نظام وحدت بین حوزه و دانشگاه و وحدت بین نهادها و مجموعه ها باید الگوی ما باشد. افرادی مثل دکتر مفتح ضمن خوشرویی و پذیرش انتقادات، پرچمدار وحدت در نظام در میان کلیه کشورهای اسلامی در مقابل شرک و نفاق بودند. برای فرزند این شهید آرزوی پرچمداری راه او و برای نظام آرزوی بلندی و تعالی را دارم.
وی در ادامه اعلام نمود: امروز کمبودهای دارویی ما یک سوم مشابه سال قبل است و تا تیرماه آینده کلیه مراکز تولید دارو ذخیره دارویی دارند. به لطف خدا موفق شده ایم ۱۰۰۰ پروژه برای افتتاح آماده نماییم. امسال ۸۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید در شرف افتتاح است که اولویت با مناطق محروم است و سال بعد ۶۰۰۰ تخت اضافه خواهد شد. بین هشت تا ۹ میلیون نفر بیمه شده اضافه می شود و امید است استمرار این حرکت ها موجبات رضایت بیش از پیش مردم و کاهش اثرات تلخ بیماری را در خانواده ها سبب شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.