مطالعات نشان می دهد؛ نوشیدن مداوم چای سبب افزایش طول عمر می شود

یسکافه: مطالعه جدید نشان میدهد نوشیدن چای حداقل سه بار در هفته با افزایش طول عمر و امید به زندگی بیشتر مرتبط می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، دکتر «شین یان وانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «نوشیدن مداوم چای با کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی و مرگ به هر علتی مرتبط می باشد. بیشترین تأثیرات سلامت در رابطه با نوشیدن چای سبز و افرادی است که چای را به طورمداوم و برای طولانی مدت مصرف می کنند.»
این مطالعه شامل حدود ۱۰۰، ۹۰۲ شرکت کننده از چین بود که هیچ سابقه حمله قلبی، سکته یا سرطان نداشتند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: چای نوش های دائمی و افرادی که هیچ گاه چای نمی نوشیدند یا عادت به نوشیدن دائمی چای نداشتند. این افراد به طورمیانگین ۷.۳ سال تحت نظر بودند.
براساس برآوردها مشخص شد افراد ۵۰ ساله که همواره چای می نوشیدند در مقایسه با افرادی که اصلاً چای نمی نوشیدند یا به ندرت چای می نوشیدند ۱.۴۱ سال دیرتر گرفتار سکته و بیماری قلبی می شدند و ۱.۲۶ سال هم بیشتر عمر می کردند.
همچنین نوشیدن دائمی چای با ۲۰ درصد کاهش ریسک بیماری قلبی و سکته ناگهانی، ۲۲ درصد ریسک کمتر بیماری قلبی و سکته مرگبار و ۱۵ درصد کاهش خطر مرگ به هر علتی مواجه بودند.
دکتر «دانگ فنگ گو»، عضو دیگر تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «تاثیرات محافظتی نوشیدن چای در میان گروه های که به طوردائمی چای می نوشیدند بسیار مشهود بود. تحقیقات نشان می دهد ترکیبات بیواکتیو اصلی در چای موسوم به پلی فنول ها، طولانی مدت در بدن ذخیره نمی شوند. از اینرو نوشیدن مکرر چای در طول یک دوره طولانی برای تأثیر حفاظتی از قلب لازم است.»
محققان در تأثیر بیشتر چای سبز نسبت به چای سیاه دو فاکتور را عنوان می کنند. اول اینکه چای سبز منبع غنی پلی فنول ها است که عامل حفاظتی در مقابل بیماری قلبی عروقی و شاخصهای پرریسک آن همچون فشارخون بالا و چربی بالا است. درحالیکه چای سیاه معطر می شود و در طول این فرآیند، پلی فنول های آن در چارچوب رنگدانه ها اکسید می شوند و تأثیرات آنتی اکسیدانی شأن را از دست می دهند. دوم اینکه چای سیاه غالباً با شیر مصرف می شود و مطالعات قبلی هم نشان داده اند که این ترکیب تأثیرات مؤثر سلامت چای بر عملکرد عروقی را بی اثر می کند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.