نشست اضطراری WHO با موضوع شیوع ویروس جدید در چین

یسکافه: همزمان با شیوع نوعی ویروس جدید در شهرهای چین، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از برگزاری نشستی اضطراری در این رابطه آگاهی داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مقامات محلی در چین روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند: شیوع نوعی کروناویروس جدید در شهرهای دیگر این کشور همچون پکن و شانگهای نیز مشاهده شده است. همین طور فوت نفر چهارم در خارج از مرزهای چین تایید شده است.
کمیسیون ملی سلامت در چین تایید کرده است این ویروس که سبب بروز نوعی ذات الریه می شود، مسری است و احتمال انتقال فرد به فردِ آن وجود دارد.
رئیس جمهوری این کشور نیز تاکید کرده است که کنترل شیوع این ویروس و نجات جان بیماران از اولویت های اصلی است.
همچنین مقاماتی از سراسر جهان همچون ایالات متحده و خیلی از کشورهای آسیایی نظارت های خودرا روی مسافرانی که مبدا سفرشان شهر «ووهانِ» چین بوده تشدید کرده اند چونکه این ویروس نخستین بار در این شهر شناسایی شد.
مقامات چین مجموع ۲۱۷ مورد جدید مبتلاشدن به این ویروس را در این کشور تایید نموده اند.
این ویروس به خانواده ای از کروناویروس ها متعلق می باشد که عامل بیماری سارس است و در سال های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ میلادی به فوت نزدیک به ۸۰۰ نفر در جهان منجر گردید. علایم ناشی از این ویروس شامل تب و مشکل در تنفس است که با بیشتر بیماری های تنفسی شباهت دارد.
رئیس کمیسیون سلامت چین که مسئول انجام تحقیقات در ارتباط با شیوع این ویروس می باشد ابتلای دو نفر به این ویروس را بوسیله انتقال انسان به انسان تایید کرده است. همین طور آلوده شدن چندین نفر از کادر درمانی و پزشکی به این ویروس گزارش شده است.
سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام نمود: عامل حیوانی منبع اصلی شیوع این ویروس می باشد و موارد محدودی از انتقال انسان به انسان به سبب تماسهای نزدیک افراد با فرد آلوده بوده است.
به گزارش عرب نیوز، مقرر است این سازمان فردا (چهارشنبه) بمنظور ارزیابی شیوع این ویروس و اقدامات لازم برای کنترل آن، نشست اضطراری برگزار کند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.