شکایت نظام پزشکی از هاریسون سوزی به مراجع قضایی

به گزارش یسکافه رئیس کل سازمان نظام پزشکی در واکنش به آتش زدن کتاب هاریسون توسط یکی از مدعیان طب اسلامی، با انتشار اطلاعیه ای اظهار داشت: به حکم وظیفه قانونی، علمی، دینی و لزوم حمایت و صیانت از حقوق بیماران، ضمن طرح شکایت بوسیله مراجع قانونی و قضایی، از مسئولین محترم وزارت بهداشت و درمان می خواهم به وظیفه قانونی خود در مقابل این فجایع انسانی و علمی عمل کنند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در بیانیه رئیس کل سازمان نظام پزشکی آمده است: « در این ایام شاهد صحنه نمایش آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی توسط فردی با کسوت ولباس روحانیت بودیم.
بااینکه درتاریخ ملل، جهل مقدس هماره قربانیان بی شماری را به کام مرگ و نابودی کشیده است ولی در دنیای امروز وجود چنین نگرش و رفتاری نشانه ای از غلبه شعار بر شعور و سبب عواقب وخساراتی جبران ناپذیر برای مردم و بیماران خواهد شد.
تصور انعکاس چنین صحنه ای در داخل و خارج از کشور و در میان مردم و جوانان و عالمان، مقارن تصور جهل مقدس و خانمان سوز داعشیان و کتاب سوزی جاهلانی است که در دنیای توهم و خرافات خویش غرق شده اند.
تاسف و رنج ما از این رفتارهای موهن در واقع فقط بخاطر آتش زدن یک کتاب نیست، تاسف بخاطر تبعات خطیری است که ترویج این تفکر بر سلامت و زندگی مردم به همراه خواهد داشت و رنجی است که بخاطر آتش کشیدن باورهای مردم و جوانان در دنیای علم باید تحمل نماییم.
اینجانب به حکم وظیفه قانونی، علمی، دینی و لزوم حمایت و صیانت از حقوق بیماران، ضمن طرح شکایت بوسیله مراجع قانونی و قضایی، از مسئولین محترم وزارت بهداشت و درمان می خواهم به وظیفه قانونی خود در مقابل این فجایع انسانی و علمی عمل کنند و نیز از علمای بزرگوار حوزه های دینی نیز می خواهم اجازه اشاعه این خرافات را بیشتر از این ندهند و به داد باورهای مردم وجوانان برسند.»

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.