انتشار نتایج جامع ترین مطالعه در مورد کروناویروس

به گزارش یسکافه مسؤلان حوزه سلامت در چین بر مبنای نتایج جامع ترین مطالعه انجام گرفته از زمان شیوع کروناویروس اظهار داشتند که افراد سالمند و بیماران بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مسؤلان حوزه سلامت در چین مبادرت به انتشار نخستین جزئیات مطالعات و آزمایشات روی بیشتر از ۷۰ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ کردند. اطلاعات مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های این کشور از آن حکایت می کند که بیشتر از ۸۰ درصد از موارد مبتلا شدن خفیف بوده و افراد سالمند و بیمار بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
همینطور در این مطالعه به خطر فزاینده ای که کادر درمانی را تهدید می کند اشاره شده است. این اطلاعات بعد از آن منتشر گردید که رئیس بیمارستان شهر ووهان بر اثر مبتلا شدن به کووید-۱۹ جان خویش را از دست داد.
شهر ووهان در استان هوبئی همچون مناطقی است که بیشترین آمار تلفات و مبتلایان به کروناویروس جدید را به خود مختص کرده است. گزارش مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های چین نشان داده است نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس در این استان ۲.۹ درصد و در مابقی مناطق چین ۰.۴ درصد بوده است. همینطور مجموع میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کووید-۱۹ حدود ۲.۳ درصد گزارش شده است.
جدیدترین آمارها از تعداد قربانیان کروناویروس از آن حکایت می کند ۱۸۶۸ نفر جان خویش را از دست داده و تعداد ۷۲ هزار و ۴۳۶ نفر دیگر آلوده شده اند. همینطور بیشتر از ۱۲ هزار نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.
محققان چینی در این بررسی به نتایجی دست پیدا کرده اند که شامل موارد زیر است:
– حدود ۸۰.۹ درصد از موارد مبتلا شدن خفیف، ۱۳.۸ درصد شدید و تنها ۴.۷ درصد وخیم گزارش شده است.
– بالاترین میزان مرگ و میر در افراد ۸۰ ساله و بالاتر و حدود ۱۴.۸ درصد بوده است.
– در بین کودکان تا ۹ سال موردی از مرگ و میر گزارش نشده و میزان مرگ و میر در بین افراد تا ۳۹ سال حدود ۰.۲ درصد بوده است. در دیگر رده های سنی با بالا رفتن سن، میزان مرگ و میر بیشتر شده است.
– مردان بیشترین قربانیان کروناویروس بوده اند بگونه ای که نرخ مرگ و میر در بین مردان ۲.۸ درصد و در زنان ۱.۷ درصد بوده است.
– علاوه بر اینها، در این بررسی مشخص شد که افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت، بیماری مزمن تنفسی و فشار خون بالا به ترتیب بیشتر در معرض مبتلا شدن به کروناویروس و نتایج ناشی از آن بوده اند.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همینطور در این مطالعه به آماری از کادر درمانی چین اشاره شده که به کروناویروس آلوده شده اند. گفته شده در مجموع ۳۰۱۹ نفر از کادر درمانی به این ویروس آلوده شده اند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.