اسفنانی به یسکافه خبر داد کشف ۵۵۰ هزار عدد ماسک احتکار شده در تهران

یسکافه: مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از کشف ۵۵۰ هزار ماسک احتکار شده در یک انبار تهران و برخی داروخانه ها آگاهی داد.

محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با نظارت های سازمان تعزیرات حکومتی بر بازار فروش ماسک و دستکش یک بار مصرف به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار نمود: ما طی روزهای پنجشنبه، شنبه و همین طور امروز (یکشنبه) اکیپ های مختلفی از گشت هایمان را در سطح شهر اعزام کردیم که منجر به این شد که روز گذشته یک انبار احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده را با حدود ۵۰۰ هزار عدد ماسک در تهران کشف نماییم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این تعداد ماسک ضبط شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی ایران می شود تا به داروخانه ها برای مصرف مردم تحویل دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از کشف قریب به ۵۰ هزار عدد ماسک در داروخانه ها نیز آگاهی داد و اظهار داشت: این داروخانه ها این ماسک ها را به مردم عرضه نکرده و یا گران می فروختند. همین طور ژل ها و اسپری های ضد عفونی کننده نیز در بعضی موارد کشف شد که هم خیلی گران می فروختند و هم عرضه نمی کردند که تماما به پرونده آنها رسیدگی و حکم صادر شد.

اسفنانی اشاره کرد: ما کماکان همین رویه را تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه می دهیم.

وی در ارتباط با خبری در خصوص اینکه مقرر است ماسک به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد، بیان کرد: این سیاست علوم پزشکی وزارت بهداشت و درمان است که اگر این کار را انجام دهند، آنهایی که ماسک نگهداری کرده و عدم عرضه داشته اند بطور قطع مجبور می شوند ماسک های مورد نظرشان را عرضه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با تاکید بر اینکه “ما کماکان نظارت مان را ادامه می دهیم”، اظهار داشت: حتی در توزیع وزارت بهداشت هم اگر لزوم پیدا کند نظارت می نماییم که ماسک و آنچه مورد نیاز مردم است در اختیار آنها قرار گیرد.

وی در ارتباط با گزارش تخلفات به سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: مردم می توانند بوسیله سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات تخلفاتی را که مشاهده می کنند، گزارش دهند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران روز گذشته (شنبه) از برنامه ریزی گشت های این سازمان برای حضور در مراکز عرضه و تولید ماسک و موارد مورد نیاز مردم به دنبال شیوع بیماری کرونا آگاهی داده بود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.