نمی توان زمان دقیقی برای اختتام کرونا اعلام نمود

به گزارش یسکافه ایسنا/البرز معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: ویروس کرونا رفتارهای متضادی در سازگاری با محیط دارد و اصلا نمی توان زمان دقیقی برای اختتام اپیدمی آن اعلام نمود.

محمد نوری سپهر در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: حدود ۱۲ روز است که کشور با ویروس کرونا درگیر است و طی این مدت شاهد تغییر رفتار و عادات بهداشتی مردم برای جلوگیری از شیوع این ویروس بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه بوسیله همکاری مردم با مجموعه بهداشت و درمان استان می توانیم این بیماری را شکست دهیم، اضافه کرد: مردم باید ضمن اینکه به سفارش های بهداشتی برای جلوگیری از مبتلاشدن به این ویروس توجه داشته باشند، از ایجاد جو اضطراب و هراس افکنی در بین دوستان و… بپرهیزند.

وی توضیح داد: اضطراب علاوه بر اینکه سیستم ایمنی و دفاعی بدن را ضعیف می کند، موجب تضعیف روحیه و ایجاد جو ناامیدی در جامعه می شود که در شرایط فعلی به هیچ وجه درست نیست.

نوری سپهر در ادامه با تاکید بر اینکه پیشگیری مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا است، اظهار داشت: برای پیشگیری مردم باید در مرحله اول در منزل بمانند و جز در موارد ضروری از فضای امن خانه خود خارج نشوند.

وی اظهار نمود: شست و شوی مداوم دست ها یعنی هر ۲۰ دقیقه یکبار و عدم تماس دست با چشم و گوش و بینی از دیگر راه های پیش گیری از مبتلاشدن به این بیماری است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به زمان اتمام اپیدمی این ویروس اضافه کرد: ویروس کرونا رفتارهای متضادی در سازگاری با محیط دارد و اصلا نمی توان زمان دقیقی برای اختتام اپیدمی آن اعلام نمود.

این مسئول افزود: همزمانی شیوع این ویروس با زمانی که عده زیادی به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبتلا شده اند هم سبب شده کادر درمانی در تشخیص این بیماری ها با توجه به این که علائم مشابهی دارند با مشکل مواجه شوند.

وی اظهار داشت: بر این اساس از شهروندان در خواست می شود در صورت داشتن علائم سرماخوردگی تا زمانی که با مشکلات حاد تنفسی و تب بالا مواجه نشده اند، به بیمارستان ها و مراکز درمانی بازگشت نکنند چون این فضاها آلودگی زیادی دارند و ممکنست فردی با سرماخوردگی وارد بیمارستان شود ولی با ویروس کرونا بازگردد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.