تحقیقات نشان می دهد؛ فایده مصرف روزانه آووکادو برای افراد چاق

یسکافه: مطالعه جدید نشان میدهد رژیم غذایی حاوی مصرف روزانه آووکادو سبب بهبود توانایی تمرکز و توجه در افراد دارای اضافه وزن یا چاق می شود.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، در این مطالعه پژوهشگران دانشگاه ایلینوی آمریکا به مدت ۱۲ هفته وعده غذایی روزانه ۸۴ فرد بزرگسال چاق یا دارای اضافه وزن را تامین کردند. وعده های غذایی از لحاظ میزان کالری و ریزمغذی ها یکسان بود، اما در وعده غذایی یک گروه مصرف روزانه آووکادو تازه گنجانده شده بود، در حالی که در وعده غذایی گروه کنترل آووکادو وجود نداشت.
در ابتدا و اختتام مطالعه، شرکت کنندگان سه تست شناحتی را در جهت ارزیابی میزان توجه و مهار توجه انجام دادند. به علاوه پژوهشگران میزان لوتئین خون و ادرار شرکت کنندگان را که با تجمع لوتئین مغز مرتبط می باشد، اندازه گیری کردند.
آنها دریافتند شرکت کنندگانی که در رژیم غذایی شأن آووکادو گنجانده شده بود، عملکردشان در یکی از تست های شناختی موسوم به مهارت فلانکر بهبود یافته بود. در مهارت فلانکر، مهار توجه و تمرکز و توانایی تمرکز بر مهارت حتی در زمان حواس پرتی اندازه گیری می شود.
«نایمان خان»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «مواد مغذی موجود در آووکادو دارای عملکرد خاصی در مغز هستند که از توانایی انجام این مهارت پشتیبانی می نماید.»
محققان قصد دارند در مطالعه بعدی به بررسی سایر مواد مغذی یا فت شده در آووکادو و تأثیر مصرف آووکادو بر مواردی نظیر وزن، التهاب و تغییرات احتمالی در میکروبیوم روده بپردازند.
اگرچه این مطالعه بر آووکادو متمرکز بود، اما سایر منابع حاوی لوتئین، فیبر و چربی های اشباع نشده عبارتند از سبزیجات پهن برگ سبز یا تخم مرغ که دارای فواید بالقوه شناختی هستند.
محققان اذعان می کنند که تغییرات کوچک در رژیم غذایی نظیر مصرف آووکادو می تواند تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد شناختی داشته باشد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.