یافته محققان انگلیسی؛ روغن ماهی از بیماری قلبی پیشگیری می کند

به گزارش یسکافه نتایج اخیر تحقیقات نشان می دهد مکمل روغن ماهی تا حدودی باعث کاهش ریسک بیماری قلبی می شود اما تاثیری در کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان ندارد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، دکتر «لی هوپر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان، در اینباره می گوید: «در حقیقت مردانی که مکمل دارویی مصرف کرده بودند با افزایش بسیار کم خطر ابتلاء به سرطان پروستات مواجه گشتند.»
وی در ادامه می افزاید: «در مجموع اگر ما چندین سال مکمل اُمگا ۳ مصرف نماییم، ریسک ابتلاء مان به بیماری قلبی خیلی کم کاسته می شود، اما ریسک ابتلاء به برخی سرطان ها تا میزان بسیار کمی افزایش خواهد داشت. در حقیقت میزان تاثیر کلی آن بر سلامت حداقل است.»
به گفته محققان، حفظ سبک زندگی سالم با رژیم غذایی مناسب، انجام منظم ورزش های هوازی و الگوی خواب خوب می تواند تأثر بیشتری در مقایسه با روغن ماهی در جلوگیری از سرطان داشته باشد.
طبق گزارش تیم تحقیقاتی هوپر، مقادیر خیلی کم اُمگا ۳ برای داشتن سلامت خوب موردنیاز است و آن مقدار هم در مواد خوراکی نظیر مغزیجات آجیلی، دانه ها و ماهی های چرب نظیر سالمون یافت می شود.
محققان این مطالعه، داده های مربوط به ۴۷ آزمایش در مورد تاثیر مصرف امگا ۳ بر سرطان و همینطور داده های مربوط به ۸۶ مطالعه متمرکز بر وقایع در رابطه با بیماری قلبی را بررسی کردند. در مجموع این مطالعه شامل بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر بود.
تیم تحقیق دریافت مصرف مکمل اُمگا ۳ تا حدودی باعث کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی می شود اما خطر سرطان پروستات را هم تا حدی بالا می برد. محققان همینطور تاکید می کنند هم فواید و هم مضرات مکمل روغن ماهی بسیار کوچک است.
روغن ماهی یک ماده غذایی بسیار مغذی است که سرشار از پروتئین و انرژی و همینطور ریزمغذی های نظیر سلنیوم، ید، ویتامین D و کلسیم است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.