نتایج مطالعات نشان می دهد؛ تاثیر عصاره چای سبز در مقابله با فیبروز ریوی

یسکافه: بگفته پژوهشگران، عصاره چای سبز در مقابله با نوع پیشرونده و جدی بیماری ریه امیدبخش است.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، در بیماری موسوم به فیبروز ریوی، بافت ریه به مرور زمان گرفتار جراحت و زخم می شود و در نتیجه میزان اکسیژن دریافتی بدن محدود می شود. در نهایت نارسایی ریوی روی می دهد که منجر به مرگ می شود. فیبروز ریوی انواع مختلف دارد اما شایع ترین نوع آن، ایدیوپاتیک است.
در حال حاضر دو دارو برای کُندکردن روند لطمه به ریه ها وجود دارد، اما بیماری را کامل متوقف نمی نماید. در مطالعه جدید، عصاره چای سبز موسوم به EGCG مورد بررسی قرار گرفته است.
EGCG یک آنتی اکسیدان قوی است، ترکیباتی که می تواند از سلول های بدن در مقابل لطمه ناشی از فرایندهای گوناگون بیماری محافظت کند.
در این مطالعه، دکتر «هارولد چپمن» به همراه همکارانش، ۲۰ بیمار را مورد نمونه برداری بافت ریه قرار دادند. به مدت ۲ هفته، نیمی از بیماران روزانه ۶۰۰ میلیگرم EGCG به شکل کپسول دریافت کرده بودند. نیم دیگر چنین کپسول های را دریافت نکردند.
زمانیکه پژوهشگران بافت ریه نمونه برداری شده بیماران را مورد بررسی قرار دادند، تفاوت های کلیدی بین دو گروه مشاهده نمودند. بیمارانی که مکمل EGCG مصرف کرده بودند شاهد میزان کمتر برخی پروتئین های دخیل در فیبروز ریه بودند.
علائم بیماری فیبروز کبدی، سرفه مداوم، خستگی، و تنگی نفس در طول فعالیت فیزیکی است. بیشتر موارد ابتلاء به این بیماری در افراد بالا ۶۰ سال مشاهده می شود. سیگارکشیدن و سابقه خانوادگی این بیماری هم از شاخصهای پرخطر محسوب می شوند.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.