تجلیل سازمان بهداشت جهانی از ایران برای تشکیل بسیج ملی مقابله با کرونا

یسکافه: وزیر بهداشت از تجلیل سازمان جهانی بهداشت از ایران برای برگزاری بسیج ملی مقابله با کرونا آگاهی داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی ضمن تشکر از مردم فهیم ایران در همکاری برای مهار و کنترل ویروس کرونا، اظهار داشت: امسال به سبب شیوع این ویروس نخستین سالی بود که مردم نتوانستند در روز طبیعت به دامان طبیعت بروند و دراین زمینه همکاری خوبی با ما داشتند.
ایشان سپس با اشاره به نشستی که به شکل ویدئو کنفرانس با سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه برگزار شده است، اضافه کرد: این عزیزان کارهای کشور ما را برای کنترل کرونا ویروس به ویژه بسیج مقابله با کرونا، تجلیل کردند و خواستند که بتوانند از تجربه ایران دراین زمینه در کل منطقه استفاده کنند.
نمکی با اشاره به اینکه تا کنون توانستیم بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف را در این بسیج پوشش دهیم، اظهار نمود: برخی موارد عنوان شد که چرا وقتی می گوییم اوج سنگین اولیه بیماری در کشور را مدیریت کرده ایم، پس شاهد افزایش موارد مبتلاشدن هستیم؟ که در پاسخ باید گفت این مساله دلیل ندارد و بیماریابی بالا سبب شد تا موارد شناسایی ما افزایش یابد.
بگفته وی، طی روزهای آینده با بهبودی این افراد که در بیماریابی تحت مداوا قرار دادیم آمار کشور ما در سطح جهانی به سطح شایان توجهی می رسد.
وزیر بهداشت اشاره کرد: مردم عزیز بدانند ما در مرحله مدیریت بیماری هستیم و مرحله مهار بیماری هنوز در پیش روی ما است. امیدوارم با ادامه همراهی مردم عزیز تا ۲۰ فروردین که مرحله اول فاصله گذاری اجتماعی است این همراهی روز به روز افزایش یابد؛ یقینا اثرات این همدلی موجب می شود که آمار افتخار آفرینی خودرا در نشست مطرح کرده و تأیید کارشناسان را دریافت نماییم.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.