خرید پوکه معدنی قروه

یسکافه: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نمونه صنعتی پوکه معدنی که به پوکه صنعتی معروف است نیز تولید می شود که در شرایط کارخانه ای تولید و آماده مصرف می شود.

پوکه معدنی که معادل انگلیسی آن (Pumice ) می‌باشد در واقع به سنگ های آتشفشانی بسیار سبک و متخلخل گفته می شود که در اثر فوران آتشفشان به سطح زمین می آیند و بعد از سرد شدن و گذر زمان به شکل پوکه کنونی در می آیند . بعد از فوران آتشفشان، گاز از درون گدازه‌ های شیشه ‌ای که به سرعت در حال سرد شدن هستند خارج شده و همین امر موجب متخلخل شدن این پوکه ‌ها می‌ شود. پوکه معدنی قروه در همه جای دنیا وجود ندارد و فقط در مناطق و کوه های آتشفشانی قابل استخراج است.

پوکه معدنی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نمونه صنعتی پوکه معدنی که به پوکه صنعتی معروف است نیز تولید می شود که در شرایط کارخانه ای تولید و آماده مصرف می شود. پوکه صنعتی از قیمت بالاتری نسبت به پوکه معدنی برخوردار است خوبی این پوکه این است که در اشکال متنوع و متناسب با نیاز ها ساخته و راهی بازار مصرف می ‌شوند.

آنچه در ادامه درباره پوکه معدنی خواهید خواند:

  1. پوکه معدنی چیست؟
  2. پوکه معدنی ویکی پدیا
  3. پوکه معدنی قروه
  4. ویژگی پوکه معدنی قروه
  5. کاربرد پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی در واقع به صورت کاملا طبیعی به وجود می آید و در اصل در دل کوه وجود دارد و حاصل از فعالیت های آتشفشانی است. از پوکه معدنی در موارد بسیاری استفاده می ‌شود که یکی از آنها ساختمان سازی است مزیت عمده استفاده از پوکه معدنی ساختمانی نسبت به مصالح ساختمانی مشابه از قبیل شن و ماسه، دارا بودن وزن بسیار کم پوکه، دارا بودن درجه سختی بسیار بالاتر و وجود تخلخل بالای آن است. پوکه معدنی دارای دانه بندی های متفاوتی است و از سایز ذرات غباری تا قطعات بزرگ با قطر بیش از ۱۰۰ میلیمتر یافت می‌ شود. با توجه به داشتن سایز های متفاوت سنگ پوکه معدنی در زمینه هایی مختلف کاربرد دارند.

پوکه معدنی ویکی پدیا

تعریف پوکه معدنی در ویکی‌پدیا به اینگونه است:

پوکه معدنی که از گدازه‌ های آتشفشان به وجود آمده و ماده ‌ای عایق صوت، سرما، و گرما است که جهت شیب بندی بام ساختمان به کار می ‌رود. وزن مخصوص آن کمتر از مصالح مشابه است و روی آب شناور می‌ ماند. با استفاده از پوکه معدنی وزن ساختمان، تا یک سوم کتر شده و مسئله سبک سازی رعایت می شود و در برابر زلزله مقاوم ‌تر می ‌شود. این مواد همچنین در صنایع عایق سازی کاربرد دارند و برای متخلخل کردن خاک نیز آن را به خاک می ‌افزایند.

پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه حاصل فعالیت آتشفشان های اطراف شهرستان قروه است که با ایجاد شرایط خاص در سایز ها و ابعاد و رنگ های مختلف توسط طبیعت در این شهرستان تولید و استخراج می ‌شود. پوکه معدنی قروه دارای بالاترین درجه کیفیت نسبت به سایر پوکه معدنی های سراسر ایران است که این امر توسط کارشناسان ساخت و ساز تایید شده است. پوکه قروه دارای تخلخل بسیار بالایی است از همین رو با استفاده از پوکه معدنی قروه در سازه ها می ‌توانید وزن سازه را بسیار کم و مقاومت سازه را به شدت بالا برد.

قیمت پوکه معدنی : پوکه معدنی قروه دارای قیمت مناسبی است از همین رو مورد استقبال مصرف کننده ها واقع شده است.

ویژگی پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه تمامی ویژگی پوکه های معدنی دیگر مناطق دنیا را دارد همچنین این پوکه از درجه سختی بالا تر و سبکی و تخلخل بیشتری نسبت به پوکه های معدنی دیگر برخوردار است به گونه ای که برخی از آنها به راحتی در سطح آب شناور می ‌مانند. پوکه های معدنی شهرستان قروه مناسب ترین پوکه برای استفاده در سازه های مهم و بزرگ مانند سد، برج، فروشگاه ها و ساختمان ها هستند

کاربرد پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی قروه در سایز ها و رنگ و قیمت های مختلفی وجود دارد. با کسب دانش و تجربه بیشتر و بیشتر می‌ توان به کاربرد های پوکه معدنی قروه پی برد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می ‌کنیم.

  • در شیب دار کردن سقف ساختمان ها از پوکه معدنی استفاده می ‌شود.
  • برای هم سطح نمودن کف طبقات ساختمان و یا مکان های عبور و مرور از پوکه معدنی استفاده می‌ شود.
  • از پوکه معدنی قروه در تولید بلوک سقفی بسیار سبک استفاده فراوانی می ‌شود.
  • امروزه در ساخت بتن های متفاوت برای مقاومت بیشتر و وزن کمتر از پوکه استفاده می‌ شود.
  • بلوک های (دیواری یا سقفی) متنوعی وجود دارد که در ساخت آنها از پوکه استفاده می ‌شود.
  • برای پر نمودن سطح لوله کشی ‌های ساختمانی و ایجاد لایه ای اطراف لوله از پوکه استفاده می ‌شود.
  • جهت عایق صدا کردن دیواره های موتورخانه و مکانهای پر سر و صدا از این پوکه معدنی استفاده می‌ شود.
  • برای عایق حرارت کردن از پوکه معدنی قروه استفاده می‌ شود زیرا توانایی تحمل دمای بیشتر از ۷۶۰ درجه سانتیگراد را دارد. از طرفی قابل اشتعال نیست و نمی سوزد و یک عایق مناسب است.
  • برای مصارف کشاورزی در مناطقی که کم آب، پشت بام هستند از این محصول استفاده فراوانی می شود زیرا قابلیت توانایی نگهداری آب را دارد.
  • در صنعت رنگ بری پارچه از قابلیت های پوکه جهت سنگ شور کردن پارچه استفاده می ‌شود.
  • ساخت ساختمان در مکان هایی که مورد حمله حشرات و موریانه های قرار می‌ گیرند. پوکه معدنی دارای گوگرد فراوانی است که حشرات از آن متنفر هستند.
  • در تصفیه خانه ها جهت جدا سازی مواد و آلودگی های آب از پوکه معدنی که به صورت یک صافی عمل می کند استفاده می‌ شود.
  • استفاده از پوکه معدنی در وسایل و تجهیزات آرایشی و بهداشتی مانند خمیر دندان ها، لایه بردار های سلول های مرده پوست بدن و… کاربرد فراوانی دارند.
  • امروزه در وسایل تزییناتی مانند دکمه، گردنبند و… هم از پوکه های معدنی ریز استفاده شده است.
  • تهیه پوکه معدنی با بهترین قیمت در معادن پوکه معدنی عبدی.

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.