افزایش نمونه گیری کرونا در ژاپن با رشد آمار قربانیان

یسکافه: با افزایش شمار قربانیان کروناویروس در ژاپن و ترس از فروپاشی سیستم سلامت این کشور، مقامات در تلاش اند تا با بهره گیری از خدمات سواره و تسهیل در جمع آوری نمونه ها، انجام تست های تشخیصیِ کرونا را گسترش دهند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، ژاپن با وجود فراخوان های خیلی از کارشناسان بهداشتی که انجام تست های کرونا را برای تشخیص و جداسازی بموقع موارد و کاهش این بیماری ضروری می دانند، برای هفته ها این تست ها را به صورت محدود انجام می داد.
بر طبق اطلاعات دانشگاه آکسفورد، ژاپن در ماه مارس حدود ۵۲ هزار تست واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) انجام داد که تنها ۱۶ درصد از کل تعداد تست های انجام شده در کره جنوبی شمرده می شود.
کارشناسان می گویند: استراتژی ژاپن برای پایین نگه داشتن تعداد تست های PCR، ردیابی این بیماری را دشوار کرده است. این در حالیست که بیماری کووید-۱۹ در توکیو و سایر شهرهای بزرگ این کشور به شکل گسترده ای شیوع یافته و منجر به موجی از عفونت های داخل بیمارستانی و فلج شدن بعضی از مراکز درمانیِ آن شده است.
تصمیم به گسترش انجام این تست ها در حالی صورت گرفت که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن این هفته وضعیت اضطراری را که در ابتدا برای توکیو و شش منطقه دیگر صادر شده بود، به کل کشور گسترش داده و نسبت به افزایش فشار به سیستم درمانی این کشور آگهی داد.
بنا بر گزارش رویترز، این اقدام جهت کاهش فشار بر سیستم سلامت ژاپن صورت گرفته است.
تابحال ۹۷۸۷ نفر در سراسر ژاپن به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان ۱۹۰ نفر جان خودرا از دست داده و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.