صدور اخطاریه محیط زیستی برای هشت بیمارستان در تهران

یسکافه: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، از پایش کلیه بیمارستان های تهران و بررسی عملکرد محیط زیستی آنها در زمان شیوع ویروس کرونا آگاهی داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا سعید محمودی با بیان این خبر اظهار داشت: با عنایت به استقرار ۱۵۷ واحد بیمارستان در شهرستان تهران و حساسیت های لازم درمورد ویروس کرونا، محیط زیست تهران با برنامه ریزی و برقراری چند تیم کارشناسی پایش، ضمن رعایت اصول و موازین بهداشتی، بازدید و بررسی عملکرد محیط زیستی و نحوه مدیریت پسماند بیمارستانها و مجتمع های بزرگ درمانی را از آغاز اردیبهشت ماه شروع کرده است.
وی با اشاره به اینکه دفع غیر اصولی انواع پسماندهای بیمارستانی و کارکرد نامناسب سیستم تصفیه فاضلاب آنها می تواند منشاء مهمی در ایجاد و انتقال بیماری های خطرناک باشد، پایش و بازدید از بیمارستانها را امری ضروری و اولویت دار دانست و اظهار نمود: از آغاز اردیبهشت ماه تابحال در پایش های انجام شده عملکرد محیط زیستی تعداد ۳۰ واحد بیمارستانی مورد بررسی قرار گرفته و با عنایت به عملکرد غیر اصولی، برای هشت واحد از آنها به منظور رفع نقصها اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ گردیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با پیگیری های به عمل آمده ۱۵۰ واحد بیمارستانی و درمانی بزرگ مقیاس مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شده اند و دو واحد دیگر هم در حال راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب هستند، اظهار داشت: از سال قبل تابحال پنج واحد بیمارستانی به علت عدم توجه به اخطارها و عدم رعایت ضوابط محیط زیستی و بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: برابر قانون، مسؤلان تمامی بیمارستان ها موظف می باشند نسبت به انجام آزمایش های دوره ای اقدام و نتایج آنرا در چارچوب خوداظهاری در پایش به اداره حفاظت محیط زیست ارسال نمایند.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودی در انتها ضمن قدردانی از مسؤلان بیمارستان هایی که موضوعات محیط زیستی را بعنوان یک دغدغه در نظر گرفته اند و با جدیت نسبت به رعایت آن اقدام می کنند، تاکیدکرد: در صورت مشاهده عملکرد غیر اصولی، قطعا نسبت به برخورد قانونی با مجموعه اقدام می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.