مسئول پروژه غربالگری هوشمند کرونا: دیتاهای جمع آوری شده نیازمند به روزرسانی است

به گزارش یسکافه مسئول پروژه غربالگری هوشمند کرونا با بیان این که دیتاهای جمع آوری شده نیازمند به روزرسانی است، اظهار داشت: تابحال بیش از ۶۰۰ نفر با مراجعه به سایت، صوت خودرا ارسال کرده اند که از این تعداد ۷۰ نفر مبتلا و ۷۰ نفر مشکوک و بقیه سالم هستند.
دکتر هادی مرادی، رئیس گروه هوش ماشین و رباتیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه این گروه، پژوهشی درباره امکانی برای تشخیص اولیه کرونا از نحوه سرفه افراد را در دست اجرا دارد، در ادامه اظهار نمود: در سایتی که برای این منظور طراحی شده است از هموطنان خواسته شد بعد از مراجعه به سایت و پاسخ به چند پرسش ساده همچون اینکه “سیگار می کشید یا خیر”، صدای خودرا بدون نویز به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه ضبط و ارسال نمایند.
وی با اعلان اینکه در فاز نخست در حال ارزیابی و تشخیص صداهای ضبط شده صحیح شامل بیمار و سالم و تفکیک آنها از صداهای مخدوش شده هستیم، اضافه کرد: در این پروژه با سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران همکاری می نماییم.
مسئول پروژه غربالگری هوشمند کرونا با بیان این که حداکثر ۳ هفته از آغاز اجرای این طرح پژوهشی می گذرد، افزود: کار اولیه (بررسی بر روی دیتاها) حداکثر در یک ماه آینده اختتام می یابد، اما برای نتیجه گیری به داده های بیشتری نیاز است؛ حداقل ۲۰ هزار نمونه با یک تا دو هزار فرد مبتلا به کرونا.
دکتر مرادی تصریح کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این طرح پژوهشی می توانند صدای خودرا بدون هر گونه صدای اضافی ضبط و ارسال نمایند.
وی با بیان این که دانشگاه های زیادی همچون دانشگاه کمبریج و کارنگی ملون در حال بررسی و تحقیق بر روی این مساله هستند، اظهار داشت: البته هم اکنون لوزان سوئیس هم توانسته داده هایی را جمع آوری کند، این در حالیست که گروه دیگری هم همین ادعا را دارند؛ اما اطلاعات آنها باید به روزرسانی شود.
مسئول پروژه غربالگری هوشمند کرونا اظهار داشت: کاربران می توانند با نصب یک برنامه اندرویدی صدای سرفه خودرا برای ما ارسال نمایند. این برنامه از آدرس https: //ece.ut.ac.ir/documents/70819125/101191994/Cough-0.17-release.apk قابل دریافت است.
برمبنای اعلام دانشگاه تهران، همین طور علاقه مندان می توانند برای دریافت این برنامه کاربردی به آدرس https: //ece.ut.ac.ir/article/101190302 مراجعه کنند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.