شمار مبتلایان کرونا در هند از چین پیشی گرفت

به گزارش یسکافه هند با ثبت ۸۵ هزار و ۹۴۰ مورد مبتلا شدن به کووید-۱۹ از چین که منشا این بیماری به حساب می آید، پیشی گرفت.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در هند در حالی رخ داده که این کشور با اعمال قرنطینه سراسری از اواخر ماه میلادی مارس سرعت شیوع را کاهش داده است.
در حالیکه خیلی از مقامات محلی و طبقات اجتماعی مختلف خواهان بازگشایی اقتصاد در هند از نارندرا مودی شده اند، انتظار می رود دولت این قرنطینه را که فردا (یک شنبه) منقضی می شود، هرچند با محدودیت های کمتر تمدید کند.
بر مبنای داده های وزارت بهداشت هند، میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور با ۲۷۵۲ مورد نسبت به چین با ۴۶۰۰ مورد و همینطور کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا، انگلیس و ایتالیا بسیار کمتر بوده است.
وزیر بهداشت این کشور هم با اشاره به اینکه قبل از اعمال قرنطینه خانگی هر ۳.۵ روز شمار مبتلایان جدید دو برابر می شد اما حالا این زمان به هر ۱۱ روز یک مرتبه رسیده است، نسبت به کاهش سرعت شیوع این ویروس ابراز امیدواری کرد.
وی خاطرنشان کرد که اعمال قرنطینه خانگی مشخصا به بهبود وضعیت شیوع این ویروس کمک کرده و دولت هند هم از این محدودیت تردد برای تسریع در اقدامات بهداشت عمومی مانند شناسایی موارد ابتلا، ردیابی تماس، جداسازی و مدیریت مبتلایان بهره برده است.
مقامات هند مدعی هستند که میزان مرگ و میر کم در این کشور امکان دارد به این علت باشد که اغلب افراد آلوده به ویروس یا بدون علامت بوده یا علایم خفیف داشتند و اعمال قرنطینه گسترده که از اوایل اعمال شد به پیشگیری از وقوع یک فاجعه بزرگ کمک کرده است.
با این حال این کشور هنوز در مرحله افزایش مبتلایان و رشد شیوع کروناویروس قرار دارد.
بنا بر گزارش رویترز، مقامات بهداشتی هند می گویند یکی از نگرانی های این کشور تست گیری کم در مقایسه با جمعیت زیاد آن است. این کشور از آغاز ماه آوریل تا به این هفته به ۱۰۰ هزار مورد تست رسیده است اما با عنایت به جمعیتش، بسیار عقب تر از سایر کشورها همچون انگلیس و ایتالیا قرار گرفته است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.