افزایش خواص ضدعفونی کننده ها با نانو ذرات نقره

یسکافه: با توجه به این که اثر ضدعفونی کننده های پایه الکل با تبخیر الکل، کاسته می شود، پژوهشگران یکی از شرکت های فناور بر پایه نانو ذرات نقره ضدعفونی کننده هایی را با ماندگاری بیشتر برای از بین بردن میکروارگانیسم ها به تولید رساندند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، علیرضا نعیمی از کارشناسان یکی از شرکت های فعال در حوزه نانو فناوری با اعلان اینکه این شرکت یکی از تولیدکنندگان ضد عفونی کننده حاوی نانوذرات نقره است، اظهار داشت: در این ضد عفونی کننده ها از نانوذرات نقره و پراکسیدهیدروژن استفاده شد و ترکیب این دو ماده سبب رهایش رادیکال های آزاد می شود. این رادیکال ها می توانند به ساختار میکرواورگانیسم ها لطمه زده و محیط را تمیز کنند.
وی افزود: در ضدعفونی کننده های پایه الکلی به سبب تبخیر سریع الکل، اثربخشی ضدعفونی کننده ها کوتاه تر از نمونه های نانویی است. این در حالیست که در ضدعفونی کننده های نانویی حتی با تبخیر محلول هنوز نانوذرات در محیط وجود دارند که می توانند در از بین بردن مواد بیماری زا موثر باشند.
نعیمی با اعلان اینکه کشور از ضدعفونی کننده های نانویی برای ضدعفونی کردن معابر، بیمارستان ها و منازل استفاده کرد، تصریح کرد: برمبنای ادعای FDA و WHO ضدعفونی کننده های دارای فرمولاسیون نانویی می توانند برای مقابله با ویروس هایی نظیر H1N1، کرونا و آنفلوآنزا به کار روند.
این محقق از تولید ۱۰ تُن ضدعفونی کننده حاوی نانوذرات در ماه توسط این شرکت آگاهی داد و اظهار نمود: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا مراحل دریافت مجوز تولید این ضدعفونی کننده را آغاز کردیم و باتوجه به نیاز به نتایج آزمایشگاهی و طی مراحل اداری، دریافت مجوز زمان زیادی برد؛ ولی در نهایت موفق شدیم مجوزهای لازم را دریافت کرده و هم اکنون تولید انبوه ضدعفونی کننده حاوی نانوذرات نقره شروع شده است.
به گزارش ستاد نانو، وی اشاره کرد: حتی پس از کاهش شیوع ویروس کرونا اساسا جامعه به مواد ضدعفونی کننده نیاز دارد، بدین سبب ظرفیت بالایی برای تولید ضدعفونی کننده های نانو در کشور وجود دارد. بدین جهت این شرکت به دنبال توسعه این فناوری خواهد بود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.