معاون وزیر بهداشت با انتقاد از مسافرت های بین استانی مردم: اگر کرونا را کنترل نکنیم در فصول سرد با بحران مواجه می شویم

به گزارش یسکافه معاون درمان وزیربهداشت لزوم برنامه ریزی مدون برای کنترل کرونا را خواستار شد و اظهار داشت: اگر چنانچه در این بازه زمانی نتوانیم این ویروس را کنترل نماییم بطور قطع در فصول سرد سال با بحران های جدی تر مواجه خواهیم شد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، پنج شنبه ۱۲ تیرماه جلسه ستاد عملیات مدیریت ویروس کرونا در تهران با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا زالی فرمانده این ستاد، روسا و معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران برگزار گردید.
دکتر جان بابایی ضمن ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا در کشوراظهار کرد: شرایط پایدار اپیدمی در هیچ استانی از کشور وجود ندارد و باید تدابیر کنترل این بیماری به روز رسانی شود.
وی ضمن انتقاد ازمسافرت های بین استانی از جانب مردم تصریح کرد: مادامیکه رفتارهای پرخطر و در ادامه آن نادیده گرفتن اصول بهداشتی وجود داشته باشد رسیدن به ثبات و کنترل کووید ۱۹ کاری غیر ممکن و یا بسیار دشوار خواهد بود.
معاون درمان وزیربهداشت عرضه راهکارهای اجرایی و استراتژیک را برای گذر از شرایط بحرانی کشور در مقابله با کووید ۱۹ را مود تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید تلاش نماییم با استفاده بهینه از منابع موجود سلامت شهروندان را تأمین و تضمین نماییم.
دکتر جان بابایی لزوم برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را از جانب مسؤلان برای کنترل کرونا را خواستا شدو اظهار داشت: اگر چنانچه دربازه زمانی کنونی نتوانیم این ویروس را کنترل نماییم بطور قطع در فصول سرد سال با بحران های جدی تر مواجه خواهیم شد.
وی عرضه راهکارهای اجرایی و استراتژیک را برای گذر از شرایط بحرانی کشور در مقابله با کووید ۱۹ مود تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید تلاش نماییم با استفاده بهینه از منابع موجود سلامت شهروندان را تأمین نماییم.
دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران هم در این نشست همسو شدن سیاستگذاری ها مبتنی بر مواضع وزارت بهداشت را از جانب مسؤلان حوزه درمان مورد تاکید قرار داد و اظهار نمود: باید برای ریشه کنی کرونا مدیران ضمن همگرایی و تعامل بیشتر تصمیماتی را همسو و هماهنگ با سیاست های کشوری و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی کنند.
وی با اشاره به این که نشاندار کردن بیمارستانهای کرونایی می تواند راهکار موثری برای خدمت رسانی باکیفت تر به مردم و کاهش بارمراجعان باشد تصریح کرد: برای دست یابی به این مهم باید از تمامی ظرفیت های درمان بهره ببریم.
دکتر زالی اختصاص چند مرکز جنرال پرتوان به عرضه خدمات به سایر بیماران غیر از کرونا را هم مورد تاکید قرار داد.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به این که طبق تحقیقاتی که در چین صورت گرفته درصد بالایی از مبتلا شدن به کرونا در بیمارستانها اتفاق می افتد، تفکیک بخش های بیمارستانی از ورودی ها تاسایر مراحل بستری و درمان را ضروری ذکر کرد.
ایشان در ادامه لزوم تأمین وسایل حفاظتی اعم ماسک، الکل، دستکش، گان و سایرملزومات پیشگیری کننده از کرونا را در بخش های بیمارستانی خاطرنشان کرد و عرضه راهکاری اساسی برای تفکیک و جداسازی واقعی بیماران در تمامی مراحل درمان را خواهان شد.
توسعه بخش های مراقب ویژه یکی دیگر از مواردی بود که دکتر زالی مورد تاکید قرار دادو اضافه کرد: باید برای توسعه این بخش ها ظرفیت سازی شود.
دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در این جلسه تأمین تجهیزات و توجه بیشتر از پیش به نیاز های کادر درمان و به صورت کلی نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار نمود: در شرایط سخت کرونایی تأمین نیازهای نیروهایی که در خط مقابله با کرونا تلاش می کنند لزوم دارد.
وی با اشاره به این که نیروی انسانی سرمایه های اصلی بیمارستانها هستند، تقویت ساختارها را برای عرضه خدمات بهینه به کادر بهداشت و درمان خواهان شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تأمین منابع برای تکمیل پروژه های نزدیک بهره برداری بیمارستانی و تقویت مراکز بهداشت را مورد تاکید قرار داد.
دکتر رسول کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در این جلسه لزوم تأمین متمرکز منابع و بهره برداری پروژه های بیمارستانی بیشتر از ۷۰ درصد را خواهان شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی با تاکید برضرورت تقویت مراکز ۱۶ ساعته، نقاهتگاهها و جذب و بکارگیری نیروهای داوطب سلامت اظهار داشت: بدون شک اولویت کاری حوزه بهداشت و درمان کشور، سلامت مردم و جامعه است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.