سازمان جهانی بهداشت: زنگ خطر انتشار کرونا به صدا درآمد

به گزارش یسکافه سازمان جهانی بهداشت (WHO) با بیان شناسایی حدود یک میلیون مبتلا به بیماری کووید-۱۹ طی پنج روز زنگ خطرِ همه گیری این بیماری را به صدا درآورد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بررسی ها از آن حکایت می کند که تنها در مدت پنج روز موارد مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ در جهان حدود یک میلیون نفر افزایش پیدا کرد و مجموع مبتلایان به بیشتر از ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.
«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه در مدت شش ماه و نیم بیشتر از نیم میلیون نفر در جهان بر اثر شیوع کروناویروس جان خویش را از دست داده اند، اظهار داشت: برای آینده قابل پیشبینی، چشم انداز بازگشت به شرایط عادی وجود ندارد بخصوص اگر کشورها اقدامات پیشگیرانه را مورد غفلت قرار دهند.
وی ادامه داد: اجازه بدهید رک و بی پرده صحبت کنم، خیلی از کشورها در راه اشتباه قرار گرفته اند. این ویروس همچنان دشمن شماره یک عموم مردم است. درصورتیکه اصول اولیه رعایت نشود و مسیر فعلی همه گیری بیماری ادامه پیدا کند وضعیت انتشار کرونا بدتر و بدتر و بدتر می شود.
بررسی گزارش های رسمی هم از آن حکایت می کند که روند شیوع این بیماری با سرعت بالایی در کشورهای آمریکای لاتین رو به افزایش است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بخشهایی از جهان بخصوص ایالات متحده آمریکا با بیشتر از ۳.۳ میلیون مورد قطعی ابتلا، همچنان با موج شدید نخست بیماری کووید-۱۹ درگیر هستند.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.