حریرچی مطرح کرد: ابراز امیدواری برای نهایی شدن تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا تا پاییز امسال

یسکافه: خراسان شمالی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نهایی شدن تولید داخل واکسن آنفلوآنزا و استفاده از آن تا پاییز امسال ابزار امیدواری کرد.
دکتر حریرچی در جمع خبرنگاران در بجنورد در تاریخ سوم مرداد ماه در پاسخ به خبرنگار ایسنا در رابطه با تامین واکسن آنفلوآنزا باتوجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده از آن برای زمان فصل سرد سال اظهار داشت: امسال بطور قطع میزان تجویز واکسن آنفلوآنزا را در گروه های لطمه پذیر اضافه خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: زنان حامله که تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت هستند و افرادی که ریسک پذیر بوده و بیماری زمینه ای دارند، به طور قطع این واکسن را خواهند گرفت.
حریرچی افزود: سیاست وزارت بهداشت استفاده۱۰۰درصدی افراد از واکسن آنفلوآنزا نیست و سایر افرادی که تمایل به استفاده از آن دارند واکسن تهیه می شود تا بتوانند با قیمت ارزان خریداری کنند.
ابتلای کودکان به ویروس کرونا به اثبات رسیده است
وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در ارتباط با بهره گیری از ماسک نیز بیان کرد: در شرایط کنونی که میزان فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ بالا رفته است و حدود یک پنجم موارد فوت کشور را این بیماری تشکلی می دهد، مهمترین اولویت استفاده همگانی مردم از ماسک است و اگر استفاده از ماسک به ۹۵ درصد در بین مردم برسد به اندازه تعطیلی های شدید فروردین ماه موثر خواهد بود.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم درخواست نمود تا از هرگونه تجمع، مهمانی و… به صورت اکید اجتناب کنند و حتما مراقب کودکان و نوجوانان خود باشند.
وی تاکیدکرد: ثابت شده است که بچه ها نیز همانند بزرگسالان به این ویروس مبتلا می شوند و علاوه بر اینکه در خودشان علایم بیماری بروز پیدا می کند می توانند پدربزرگ، مادربزرگ خودرا نیز مبتلا کنند.
حریرچی اشاره کرد: باید خروج بچه ها و افراد پرریسک از منزل به صفر و یا به حداقل برسد.
صادرات قطره چکانی لوازم بهداشتی به خارج کشور
وی در ارتباط با بهره گیری از لوازم بهداشتی نیز بمنظور پیش گیری از این بیماری اظهار داشت: تاکید ما بر استفاده از ماسک و همین طور شست و شوی دست ها با آب و صابون است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اگر آب و صابون در دسترس نبود می توان از محلول های ضدعفونی دست بهره برد.
وی افزود: در رابطه با لوازم بهداشتی هیچ کمبودی وجود ندارد و حتی مازاد هم وجود دارد و دراین زمینه امر صادرات را نیز انجام می دهیم، اما صادرات به صورت قطره چکانی انجام می شود تا در صورت نیاز با کمبود مواجه نشویم.
هیچ داروی گیاهی موثر بر بیماری کووید ۱۹ کشف نشده است
حریرچی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با ادعای بعضی از افراد در رابطه با کشف برخی داروهای گیاهی موثر در درمان بیماری کووید ۱۹ اظهارکرد: هیچ داروی گیاهی و هیچ داروی ناشی از طب سنتی که موثر بر درمان بیماری کووید ۱۹ باشد و یا حتی تاثیر خیلی کمی داشته باشد، کشف نشده است و با متخلفان که در شهرستان ها این اقدامات را انجام می دهند برخورد قاطع می شود و از مردم درخواست نمود که نه بیمار خودرا در معرض خطر قرار دهند و نه پولشان را تلف کنند.
وی در رابطه با داروهای شیمیایی خارج از بازار متداول یعنی داروخانه ها که توزیع می شود نیز اظهار داشت: تاکید اکید می نماییم که بیشتر آن هایی که بیرون به فروش می رسد تقلبی هستند، آنها داروهای پیش پا افتاده ای هستند که لیبل آنها عوض شده و در خارج داروخانه ها و در زیرزمین و… به فروش می رسد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.