دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: کووید-۱۹ محدودیتهای نظام سلامت را تحت فشار قرار داد

به گزارش یسکافه دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشت: بیماری کووید-۱۹ محدودیتهای نظام سلامت را بیشتر تحت فشار قرار داده و هیچ کشوری از این بیماری در امان نیست.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (پنج شنبه) در اظهاراتی اظهار داشت: بیماری کووید-۱۹ یادآور این مورد است که یک بیماری می تواند باعث ناامنی و بی ثباتی در جهان شود. همینطور شیوع این بیماری نشان داد سرمایه گذاری در حوزه سلامت به چه میزان اهمیت دارد.
«تدروس آدهانوم قبریسوس» اضافه کرد: همه گیری بیماری کووید-۱۹ جهان ما را تغییر داده است. این بیماری محدودیتهای نظام سلامت که هم کشورهایی با سیستم قوی و هم ضعیف با آن مواجهند تحت فشار قرار داده است. الان تمامی کشورها با این بیماری درگیر هستند و هیچ کشوری از آن در امان نیست.
وی تصریح کرد: جهان فراگرفته است که لزوم دارد تا برای آمادگی در مقابل همه گیری بیماری و بحران اقلیمی سرمایه گذاری کند و درصورتیکه این آمادگی وجود نداشته باشد با آسیبهای گسترده ای مواجه خواهیم شد.
به گزارش یسکافه به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه با شیوع کروناویروس تمامی کشورها با میزان درآمد پایین و متوسط صدمه جدی متحمل شدند، تصریح کرد: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با این ویروس روبرو شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.