یک متخصص تغذیه عنوان کرد؛ اهمیت تغذیه دانش آموزان

به گزارش یسکافه یک متخصص تغذیه اظهار داشت: مصرف میان وعده های غذایی به تأمین موادمغذی، ویتامین ها و بخشی از انرژی مصرفی افراد کمک می نماید و فرصتی فراهم می آورد تا قند خون بدن تنظیم و رفع گرسنگی شود.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، آرزو حقیقیان، درباره اهمیت وعده های غذایی، تصریح کرد: مصرف وعده های غذایی بسیار اهمیت دارد و تا حد ممکن نباید حذف شوند. چون که گاهی به علل مختلف عجله داشتن برای رسیدن به کار، استرس و عدم زمان کافی، وعده صبحانه حذف می شود. درصورتی که شروع روز با وعده صبحانه است که از مهمترین وعده های غذایی به حساب می آید و بهتر است یک صبحانه کامل صرف نماییم.
وی اضافه کرد: البته زمان صرف وعده های غذایی نکته مهمی است که باید تلاش نماییم به صورت منظم، برنامه ای برای صرف آن داشته باشیم. یعنی در ساعات مشخصی از روز تلاش نماییم غذای خویش را مصرف نماییم و اگر در محل کار نمی توانیم وعده کامل غذایی مان را مصرف نماییم، به همراه داشتن یک لقمه کوچک می تواند به ما کمک نماید.
مدیر اجرایی آموزش دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی بیان داشت: در شرایط کرونا که دیگر در محیط های کاری رستوران ها فعال نیستند، بهتر است حتما غذای خانگی همراه داشته باشیم. همینطور در شرایط خاص کنونی به مصرف بسیاری ویتامین ها، املاح و میان وعده ها دقت کنیم.
حقیقیان تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد انرژی روزانه را باید از صبحانه، ۴۰ درصد از ناهار و میزان کمتری از شام دریافت نماییم. ازاین رو حذف یک وعده غذایی سبب می شود تا با افت قند خون مواجه شویم و حجم غذای مصرفی در وعده غذایی بعدی افزایش یابد.
وی در ادامه درباره میان وعده های غذایی، اظهار داشت: ضروریست که میان وعده های غذایی به صورت روزانه در برنامه غذایی خود بگنجانیم. چون که اهمیت میان وعده های غذایی کمتر از سایر وعده های غذایی نیست.
مدیر اجرایی آموزش دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی با اشاره به اینکه مصرف میان وعده ها برای کودکان و ورزشکاران تاکید می شود، اظهارداشت: میان وعده های غذایی فرصت خوبی برای تأمین انرژی مورد نیاز کودکان و ورزشکاران هستند و می توانند بخشی از انرژی روزانه این گروه ها را فراهم نماید. در مورد کودکان چون حجم معده کوچکی دارند و همینطور سالمندان ترجیح داده می شود در ۶ وعده میان وعده تقسیم شود. اما در مورد ورزشکاران چون مقدار انرژی زیادی نیاز دارند میان وعده بسیار مهم می شود.
حقیقیان در ادامه به نوشیدن آب اشاره نمود و اظهار داشت: سفارش می شود آب به همراه غذا نوشیده نشود و بهتر است ۴۵ دقیقه پیش از غذا و نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه پس از غذا نوشیده شود. سفارش می شود به علت ممانعت از استقرار ویروس کرونا در دهان و گلو، از خشک شدن دهان جلوگیری و مصرف آب در طول شبانه روز صورت گیرد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.