کاهش سریع آنتی بادی در بدن بعد از آلوده شدن به کروناویروس

یسکافه: نتایج یک بررسی نشان میدهد که سطح آنتی بادی در بدن افراد بعد از آلوده شدن به کروناویروس به سرعت کاسته می شود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بگفته پژوهشگران سطح آنتی بادی در افراد بعد از آنکه به کروناویروس آلوده می شوند بسیار سریع کاهش پیدا می کند. آنتی بادی بخش اصلی سیستم ایمنی بدن است که از ورود ویروس به داخل سلول های بدن جلوگیری می کند.
پزشکان انگلیسی در بررسی های خود دریافتند تعداد افرادی که آزمایش آنتی بادی آنان مثبت بوده بین ماه های ژوئن تا سپتامبر ۲۶ درصد کاهش یافته است. بنظر می رسد مصونیت در مقابل بیماری در حال کم رنگ شدن است و خطر ابتلای چند باره به کروناویروس وجود دارد.
تا حالا بیش از ۳۵۰ هزار نفر در انگلیس به انجام تست آنتی بادی بعنوان قسمتی از تحقیق REACT-۲ اقدام نموده اند. در دور اول آزمایشات در آخر ماه ژوئن و شروع جولای در میان ۱۰۰۰ نفر حدود ۶۰ نفر دارای آنتی بادی قابل شناسایی بوده اند. اما در آخرین آزمایشات در ماه سپتامبر در میان هر ۱۰۰۰ نفر جواب تست ۴۴ نفر مثبت بوده است.
این آمار نشان میدهد تعداد افرادی که دارای آنتی بادی در بدنشان بوده اند در فاصله فصل تابستان و پاییز بیش از یک چهارم کاهش داشته است.
پژوهشگران انگلیسی اظهار داشتند: مصونیت در مقابل این بیماری به سرعت در حال کاهش است و فقط سه ماه بعد از دور اول آزمایشات با کاهش ۲۶ درصدی آنتی بادی مواجه بوده ایم.
کاهش سطح آنتی بادی در افراد بالای ۶۵ سال در مقایسه با افراد جوانتر سریعتر است. همین طور سطح آنتی بادی در افراد بدون علایم نسبت به افرادی که علائمی از بیماری دارند سریعتر کاهش می یابد.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همین طور در کادر درمان سطح آنتی بادی به نسبت بالاست چونکه بگفته پژوهشگران آنان بطور منظم در معرض ویروس قرار دارند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.